printlogo


مدیر گروه مجمع بانوان خیر استان قم مطرح کرد:
بانوان قم در خط اول فعالیت‌های خیرخواهانه درمانی
بانوان قم در خط اول فعالیت‌های خیرخواهانه درمانی
کد خبر: 40376
مدیر مجمع بانوان خیر و نیک اندیش قم از فعالیت‌های گسترده بانوان نیکوکار قم مخصوصا در درمان بیماران خبر داد.
آسیه مرادی مدیر گروه مجمع بانوان خیر و نیک اندیش استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: مجمع بانوان خَیر و نیک اندیش ۵ سال پیش در مؤسسه رعد فاطمیه قم ثبت شد، هدف اصلی هم‌افزایی بین خیریه‌های قم است تا آسیب‌های مسیر خدمت مشخص شود و از موازی کاری‌ها کاسته شود و بانک اطلاعاتی جامع تشکیل شود.

وی افزود: این مجمع دارای چند واحد و کارگروه است، واحد مددکاری که اصلی ترین واحد مجمع می‌باشد که پس از شناسایی مراجعین در صورتی که  تحت پوشش سایر مراکز حمایتی نباشند پس از تحقیق و بازدید در صورت تایید،
خدمات ارائه می‌گردد، عمده خدمات این واحد بسته‌های معیشتی، پوشاک و کمک هزینه زندگی می‌باشد.

مرادی ادامه داد: کارگروه بعدی کارگروه اشتغال است، جامع ترین بانک اطلاعاتی بانوان تولید کننده استان قم در این کارگروه تکمیل شده است، همچنین شبکه سازی و تفکیک گروه‌ها بر اساس مهارت انجام شده، اعطا مجوزهای مورد نیاز و معرفی جهت اخذ تسهیلات بانکی، برگزاری نمایشگاه‌های داخل و خارج از استان به جهت تامین بازار فروش، معرفی کار در منزل برای مددجویان جویای کار، برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی متعدد، برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارتی در زمینه فعالیت در فضای مجازی با کمترین هزینه از دیگر فعالیت‌های این کارگروه است.

مدیر مجمع بانوان خَیر و نیک اندیش ادامه داد: واحد جهیزیه و سیسمونی نیز در این مجمع فعال است، این واحد از با تجربه ترین بانوانی تشکیل شده که در موضوع جهیزیه در سطح قم فعالیت دارند، در ابتدای امر اطلاعات و مدارک عروس و داماد دریافت و پس از استعلام از سایر مراکز فعال در مورد جهیزیه و تحقیق میدانی جهیزیه اهداء می‌گردد، در طول  سال به طور میانگین بیست مورد جهیزیه و پانزده مورد سیسمونی از این طریق اهدا می‌شود.

مرادی عنوان داشت: همچنین واحد فرهنگی و آموزشی به منظور ارتقا سطح فرهنگی خانواده‌ها ، برگزاری مراسم و مناسب‌های ملی و مذهبی،  سنجش افکار عمومی نسبت به مجمع فعالیت می‌کند.

وی افزود: همچنین واحد فرهنگی آموزشی به منظور ارتقاء سطح سواد و آگاهی و کسب مهارت های لازم و نیل به اهداف مجمع فعالیت دارد، از فعالیت‌های انجام شده واحد فرهنگی  پرداخت کمک هزینه کربلا به افراد نیازمند است.

مدیر مجمع بانوان خیر و نیک اندیش قم خاطر نشان کرد: اعزام بیش از صد مشهد اولی به صورت رایگان به زیارت امام رضا(ع) و برگزاری اعیاد و مناسب های در کنار خانواده‌های تحت پوشش یا مراکز نگهداری، بازدید اعضای اصلی مجمع به سرای سالمندان، بازدید در شب های قدر ،عاشورا و تاسوعا از بیماران بستری در بیمارستان، برگزاری اردوهای تفریحی، پویش نذر پرچم از دیگر برنامه های کارگروه فرهنگی است. 

مرادی تاکید کرد : واحد وام و مساعدت نیز در این مجمع فعال است که رسیدگی به درخواست‌های وام و مساعدت‌های مالی 
پس از دریافت تاییدیه از واحدهای مرتبط را بر عهده دارد ،این واحد تاکنون بیش از ده میلیارد ریال وام به واحدها و افراد متقاضی پرداخت کرده است.

وی بیان داشت: واحد درمان نیز از فعالترین بخش‌های این مجمع است ، بیشتر موارد ارجاع و پیگیری شده این واحد پذیرفتن و کمک به مواردی است که  تحت پوشش سایر مؤسسات خیریه‌ای و نهادهای حمایتی نیست ،مثل ساخت پروتز ،کمک مالی برای خرید کلیه ،وسایل و لوازم توانبخشی ویلچر ،کفش بریس، عصا، سمک ،ماسک‌های تنفسی و‌ داروهایی که مشمول بیمه نیستند می باشد و بیش از یک میلیارد تومان هزینه درمان بیماران تامین شده است.


مردای تصریح کرد: واحد اتاق فکر نیز در این مجمع تشکیل شده است  که متشکل از بانوان صاحب ایده، فکر و متخصص به منظور پشتیبانی و ارائه ایده و جهت دهی به فعالیت و خدمات و مشخص کردن اولویت‌های آتی مجمع است.

مدیر مجمع بانوان خیر و نیک اندیش اضافه کرد: واحد مشارکت‌های  مالی و اعتباری از دیگر واحد‌های این مجمع است ، برنامه ریزی به منظور توسعه و تقویت مشارکت‌های مردمی، تامین منابع مالی از خیرین و نیکوکاران داخلی و ایرانیان خارج از کشور  و بانوان خیر عضو مجمع ، شناسایی استفاده از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان‌ها، مؤسسات و خیریه‌ها در راستای اهداف خیریه،ارتباط اثر بخش با تامین کنندگان مصالح ساختمانی و بهداشتی به منظور مشارکت در احداث پروژه‌ها، برنامه‌ریزی به منظور دریافت تسهیلات قرض الحسنه و اعتبارات بانکی در راستای ساخت و تعمیر ، انجام هرگونه اقدام در جهت تقویت و توسعه منابع اقتصادی در راستای اهداف خیریه، مشارکت مالی و نیروی انسانی در جهت تهیه و توزیع سبدهای معیشتی از وظایف این واحد است.

مرادی در پایان گفت: مجمع از بانوان خیر از اقشار مختلف از جمله پزشک، مهندس، کارمند و ....تشکیل شده است و افراد برای مشارکت در این مجمع با شماره تلفن۰۹۱۹۶۹۲۴۴۱۵ خانم کبری زارعی می توانند تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40376