printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
تأکید مراجع عظام تقلید بر شناسایی عاملان مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور
تأکید مراجع عظام تقلید بر شناسایی عاملان مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور
کد خبر: 40523
مراجع عظام تقلید بر شناسایی عاملان مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور تأکید کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در قم و چند شهر دیگر یکی از چالش‌های اصلی خانواده‌ها، والدین و مسئولان در روزهای اخیر است.
موضوعی که در سفر دیروز نوری وزیر آموزش‌وپرورش به قم و دیدارش با مراجع عظام تقلید نیز موردبحث قرار گرفت.

آیت‌الله سبحانی: باید نگرانی والدین بابت مسمومیت سریالی دانش‌آموزان مرتفع شود

آیت‌الله سبحانی در دیدار یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به مسمومیت‌های پیش‌آمده، اظهار داشت: در حال حاضر، بسیاری از خانواده‌ها فرزندانشان را به مدارس نمی‌فرستند و نگران وضعیت سلامت آنها هستند.
وی ادامه داد: باید نگرانی والدین بابت مسمومیت سریالی دانش‌آموزان مرتفع شود  و همچنین باید حقایق به مردم گفته شود تا خانواده‌ها از نگرانی رهایی یابند.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، احیای معاونت پرورشی در وزارت آموزش‌وپرورش را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: در آیات و روایات، تزکیه مقدم بر تعلیم است و نظام آموزشی ما نیازمند اقدامات تربیتی است تا دانش‌آموزان در مقابل فتنه‌های فرهنگی دشمنان بیمه شوند.
وی از افزایش شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی انتقاد کرد و گفت: بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

آیت‌الله جوادی آملی: حوادث اخیر اتفاق افتاده در مدارس با مدیریت حل شود



 آیت‌الله عبدالله جوادی آملی روز پنجشنبه در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش اظهار داشت: ‌ این کار با مدیریت حل می‌شود، اینکه منشأ این حوادث هنوز مشخص نشده، رعب‌آور است، این حوادث هم موجب اضطراب و نگرانی اولیا و خانواده‌ها شده و هم موجب نگرانی آموزش‌وپرورش و معلمان می‌شود که دانش‌آموزان زیرمجموعه آنان که بچه‌های خودشان محسوب می‌شوند، آسیب می‌بینند.

وی اظهار داشت: ‌ ما دعا می‌کنیم که این فرزندان معصوم و بی‌گناه آسیبی نبینند؛ ولی لازم است مسئولین نیز با مدیریت این کار را هر چه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیاورند.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ‌ در هر امری به‌ویژه در آموزش‌وپرورش حرف اصلی را انسانیت انسان می‌زند، الفاظ و مفاهیم به درد امتحان و نمره می‌خورد؛ اما آنچه انسان را می‌سازد رفتار عملی همه ماست.

وی با تأکید بر احترام‌گذاشتن به مردم بیان داشت: در شرح‌حال پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده که آن حضرت با احدی نیمرخ صحبت نمی‌کرد چه افراد عادی و چه بادیه‌نشین و چه شهری، این احترام‌گذاشتن به مردم است که چنین مواردی را مسئولین باید رعایت کنند.

وی گفت: ‌ ما قبل از اینکه با حرف، چیزی یاد مردم بدهیم باید با عمل یاد آنان بدهیم، اگر مردم عمل صالح ببینند، هم می‌بینند و هم عمل می‌کنند، ولی اگر تنها درس صالح بگوییم، ممکن است یاد بگیرند اما کاری از پیش نمی‌رود.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: ‌ در میدان جنگ، حرف اول را قدرت نظامی می‌زند؛ اما در دبیرستان و آموزش‌وپرورش و حوزه و دانشگاه تربیت‌های علمی حرف اول را می‌زند، تجربه هم‌نشان داده که با سلاح نمی‌شود مردم را اصلاح کرد، بلکه با صلاح می‌شود.

وی گفت: ‌ جهانی فکرکردن، تعامل داشتن، مدیریت داشتن، نه بیراهه رفتن و نه راه کسی را بستن اساس کار است، جهان را ادب و علم اداره می‌کند و باادب، علم و تعامل می‌توان با جهان به‌درستی زندگی کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا به برکت اهل‌بیت (ع) و خون‌های پاک شهدا و تلاش خدمتگزاران تعلیم فرهنگی کشور، خیر دنیا و آخرت نصیب جامعه اسلامی شده و صلاح و فلاح به مردم ما عنایت شود.

یوسف نوری نیز در این دیدارها گزارشی از اتفاقات اخیر در برخی از مدارس در قم و بعضی از شهرها ارائه کرد.

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40523