printlogo


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خبر داد؛
غرس درخت در اطراف جمکران در روز نیمه شعبان
غرس درخت در اطراف جمکران در روز نیمه شعبان
کد خبر: 40585
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از غرس درخت در اطراف مسجد مقدس جمکران به مناسبت ایام نیمه شعبان خبر داد.
محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری داری استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با بیان اینکه ۱۵ تا ۳۱اسفندماه هر سال به عنوان هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است اظهار داشت: در این هفته فرهنگ‌سازی در حوزه منابع طبیعی و مردمی کردن حراست از منابع طبیعی با مشارکت دستگاه‌های مختلف دنبال می‌شود.

شعاعی به اجرای  ویژه برنامه میثاق با شهدا و حضور در مزار شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود:  شنبه سیزدهم اسفندماه کارکنان منابع طبیعی اهدای خون را انجام دادند، همچنین در همایش تجلیل از عشایر حضور یافته و به پرسش‌های عشایر پاسخ دادند.
 
 ​وی بیان داشت: به مناسبت هفته منابع طبیعی یک وبینار سراسری برگزار می‌شود، همچنین نصب بیلبوردهای تبلیغ کاشت درخت در آزادراه قم - تهران، تهیه کلیپ های فرهنگی، توزیع ۶۰ هزار اصله نهال، مسابقات رادیو تلویزیونی از جمله برنامه های هفته منابع طبیعی است.

شعاعی با بیان اینکه در طول این هفته در دو مدرسه استان زنگ روز درختکاری نواخته خواهد شد گفت: این کار باعث می‌شود دانش آموزان با فرهنگ و اهمیت کاشت درخت بیشتر آشنا شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اضافه کرد: روز ۱۵ اسفندماه به مناسبت ایام نیمه شعبان غرس درخت در مجاورت مسجد مقدس جمکران با حضور مسوولان، نیروهای هلال احمر و طلاب بسیجی برگزار خواهد شد.

شعاعی از استقرار موکب اداره کل منابع طبیعی قم در عمود ۵۵ در بلوار پیامبر اعظم(ص) در ۱۷ اسفند که مصادف با نیمه شعبان است خبرداد و گفت: این روز به نام روز منابع طبیعی، خانواده و مسئولیت اجتماعی نامگذاری شده است، 
قرار است در این موکب علاوه بر پذیرایی از زائرین ،حرکت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ حفظ ، احیا ، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی در این عمود انجام شود.

مدیر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در تشریح دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در هفته منابع طبیعی با موضوع حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود و آخرین وضعیت پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی از پنجشنبه ۱۸ اسفندماه به عنوان روز منابع طبیعی، حفاظت، قانون و همیاران طبیعت یاد کرد و افزود: رژه خودرویی مشترک با حضور دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست و همچنین رزمایش مبارزه با قاچاق چوب برای این روز پیش‌بینی شده است.

شعاعی از ۱۹  اسفندماه به عنوان روز  منابع طبیعی، مردم و آموزه‌های دینی یاد کرد و ادامه داد: در نماز جمعه حضور خواهیم یافت و غرس ۶۰ اصله گونه توت در مصلای قدس را انجام می‌دهیم.

 شعاعی ادامه داد: روز بیستم اسفندماه روز منابع طبیعی، آموزش و فناوری نامگذاری شده برنامه‌ای را در شهرستان کهک دنبال خواهیم کرد و در خدمت مسئولان شهر کهک خواهیم بود،
و ساختمان منابع طبیعی کهک هفته افتتاح خواهد شد تا رفت آمد‌ها برای شهروندان کهک برای انجام اموری که مربوط به منابع طبیعی است کاسته شود.

شعاعی از اجرای برنامه‌های روز منابع طبیعی، فرهنگ هنر و رسانه در شهرستان جعفرآباد خبرداد و گفت: تلاش ما این است که برنامه‌های هفته منابع طبیعی فقط به قم محدود نشود.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40585