printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
آمادگی کامل مدیریت شهری برای جشن بزرگ نیمه شعبان
آمادگی کامل مدیریت شهری برای جشن بزرگ نیمه شعبان
کد خبر: 40599
مدیریت شهری برای جشن بزرگ نیمه شعبان در آمادگی کامل به سر می برد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،تنها چند روز مانده به نیمه شعبان در سال جاری مجمومه مدیریت شهری برای استقبال و دادن خدمات به زائران حضرت ولی عصر(عج)در آمادگی کامل به سر می برد.

فعالیت رایگان ناوگان اتوبوس‌رانی در روز نیمه شعبان
 
مهدی کلانترزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به بهترین شکل ممکن از اهداف اصلی شهرداری و سایر نهادهای استان قم در این ایام است.
وی با اشاره به اینکه پویش روز امید با محوریت مسجد مقدس جمکران دنبال می‌شود، افزود: مجموعه شهرداری قم تلاش کرده و به دنبال امیدآفرینی در جامعه در برگزاری این پویش بوده و همکاری لازم را داشته باشد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه فضاسازی شهری بسیار گسترده‌ای به مناسبت نیمه شعبان انجام‌شده است، بیان داشت: باتوجه‌به کمبود پارکینگ‌ها و ترافیک در مسیر پیاده‌روی بلوار پیامبر اعظم (ص) از اصحاب رسانه تقاضا داریم در عرصه فرهنگ‌سازی عدم مراجعه شهروندان با خودروی شخصی ورود جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: امسال ضمن عرض خیرمقدم و اعلام مسیر حرکت زائرین تنها یک لینک حاوی نشانی سایت قم زائر به زائران ارسال می‌شود.
کلانترزاده با اشاره به حجم عظیم زائرین نیمه شعبان، تصریح کرد: از شهروندان قمی تقاضا داریم باتوجه‌به لزوم رعایت آداب میزبانی در این ایام، بجای استفاده از وسیله نقلیه شخصی از وسایل عمومی استفاده کنند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه 5 ایستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی رایگان به زائرین در نظر گرفته‌شده است، یادآور شد: اتوبوس‌های رایگان شهرداری قم از ایستگاه‌های میدان نبوت، میدان شهید مطهری، میدان امام خمینی (ره)، مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) پردیسان و ورزشگاه حیدریان شهید صدوقی به سمت مسجد مقدس جمکران در خدمت شهروندان و زائرین هستند.
 
پیش‌بینی برپایی ۳۰۰ موکب در بلوار پیامبر اعظم
 
مهدی اصفهانیان مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره‌به‌نزدیک شدن به‌روز نیمه شعبان و حضور میلیونی عاشقان حضرت ولی‌عصر (عج) در شهر قم اظهار داشت: امسال باتوجه‌به قرارگرفتن نیمه شعبان در ایام نزدیک به سال جدید و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان در روزهای اول سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی خیل حضور زائران را در نیمه دوم اسفندماه در قم داریم.
وی ادامه داد: شهرداری قم نیز  با اجرای طرح مهدوی پرچم‌داران خدمت آماده خدمت‌رسانی به زائران است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: کمیته‌های ایمنی، فرهنگی، اسکان، حمل‌ونقل و ترافیک، مالی، پشتیبانی مردمی، انتظامی، تأمین مایحتاج، نظارت و ارزیابی و ... با محوریت معاونت خدمات شهری شهرداری قم باهدف ارائه خدمات مطلوب به زائرین حرم کریمه اهل‌بیت (ع) و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران و شهروندان با تجهیز تمام امکانات ازجمله این کمیته‌ها هستند.
وی ابراز داشت: در بلوار پیامبر اعظم (ص) و مسجد مقدس جمکران ۱۶ عدد پارکینگ با مساحت ۱۶۰ هکتار و با ظرفیت ۵۰ هزار خودرو اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری فراهم‌شده است.
اصفهانیان مقدم افزود: تأمین تسهیلات رفاهی موردنیاز در این پارکینگ‌ها ازجمله سرویس بهداشتی، نمازخانه، تأمین آب شرب، تأمین مایحتاج و ... نیز با محوریت مناطق ۸ گانه در پارکینگ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه با همکاری سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی تسهیل در عبور و مرور زائرین انجام‌شده است، تصریح کرد: در این راستا ۲ هزار تاکسی و ۱۸۰ اتوبوس آماده‌سازی شده که با تأکید شهردار قم، موضوع حمل‌ونقل با اتوبوس در ایام نیمه شعبان به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه پیش‌بینی برپایی بیش از ۳۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) انجام‌شده است، ابراز کرد: این موکب‌ها شامل هزار و ۵۰۰ غرفه از ۲۰ استان، ۸۰ شهر و همچنین موکب‌های غیرایرانی هستند.
اصفهانیان مقدم با اشاره به پخت و توزیع بیش از ۲ میلیون پرس غذا در این ایام، افزود: به نظافت سطح مناطق ۸ گانه و به‌خصوص بلوار پیامبر اعظم (ص) و پیرامون حرم مطهر با مشارکت متولیان امر و موکب داران نیز توجه شده است.
اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه حدود ۸۵۰ مترمربع دیوارنگاره نیز با موضوع مهدویت انجام‌شده است، اظهار کرد: امسال برای نخستین‌بار ستاد ملی نیمه شعبان در وزارت کشور تشکیل و جلسات متعددی در تهران و در قم برگزار شد.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه ۱۲ شهرداری برنامه‌های خود برای ارسال تجهیزات را اعلام داشته‌اند، مطرح کرد: در بلوار پیامبر اعظم (ص) در حال فراهم نمودن محور پشتیبان به طول ۵ کیلومتر هستیم که ۲ کیلومتر آن انجام‌شده است.
اصفهانیان مقدم با بیان اینکه در حوزه اسکان نیز اقدامات خوبی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: کلیه بوستان‌ها در سطح مناطق ۸ گانه بخصوص در محدوده جمکران و با استفاده از ظرفیت کمیته‌های مردمی در حوزه حسینیه‌ها، مساجد و تکیه‌ها آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.
البته این پایان کار نیست به طوری که سایر نهادها و سازمان های استان نیز برای هر چه بهتر برگزار شدن این طو سرور در آمادگی کامل به سر می برند.



انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40599