printlogo


در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛
هشدار فرمانده انتظامی شهرستان قم به هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال
هشدار فرمانده انتظامی شهرستان قم به هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال
کد خبر: 40765
فرمانده انتظامی شهرستان قم با بیان اینکه در موضوع امنیت مردم هیچ مماشاتی با مخلان نظم نداریم گفت: اگر شخصی در حوادث چهارشنبه آخر سال دستگیر شود صددرصد شب عید و تا پایان سال در بازداشت خواهند بود، همچنین خودرو و موتورسیکلت‌های حامل مواد محترقه در صورت توقیف تا پایان تعطیلات در پارکینگ متوقف خواهند شد.
سرهنگ امیر مختاری فرمانده انتظامی شهرستان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: رسم و آیین‌هایی در چهارشنبه آخر سال بین ایرانیان وجود دارد که در سال‌های اخیر متأسفانه این آیین‌ها به فراموشی سپرده شده و مسائل دیگری که هم به کشور هم به خانواده‌ها و هم به فرهنگ ایرانی لطمه می‌زند باب شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حوادث جبران‌ناپذیر سال‌های گذشته در این ایام به خانواده‌ها توصیه می‌شود به هیچ عنوان در چهارشنبه آخر سال اجازه حضور کودکان و نوجوانان را در خیابان‌ها ندهند، زیرا آسیب پذیری کودکان و نوجوانان در این ایام بسیار زیاد است.

مختاری خاطرنشان کرد: نارنجک‌های دست ساز که با اکلیل سرنج ساخته می‌شود بسیار خطرناک هستند و قدرت انفجار زیادی دارد و گاها حتی در جیب و کیف هم منفجر می‌شوند سال گذشته متأسفانه بر اثر همین نارنجک‌های دست ساز فوتی در قم داشتیم.

فرمانده انتظامی شهرستان قم تأکید کرد: از خانواده‌ها خواهش می‌کنم با مراقبت از فرزندان خود آخرسال و شروع سال جدید را برای خودشان تلخ نکنند کنترل، نظارت و مراقبت از فرزندان خود چه دختر و چه پسر را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: شهروندان به خاطر سلامت خود و خانواده خود  در صورت مشاهده فروش نارنجک‌های دست ساز و آتش زدن لاستیک‌ها را حتما با ۱۱۰ تماس بگیرند، همکاران بنده حتماً در محل حاضر می‌شوند و موارد قانونی را اجرا می‌کنند.


مختاری  عنوان داشت: افرادی که اقدام کارهای خطرناک در چهارشنبه آخر سال در سطح شهر می‌کنند هم خودشان و مردم را به خطر می‌اندازند هم اموال عمومی را تخریب می کنند و به خودرو و مغازه‌های دیگر شهروندان آسیب می‌رسانند.

 فرمانده انتظامی شهرستان قم اضافه کرد: پلیس با اقتدار با هنجارشکنی در چهارشنبه آخر سال برخورد خواهد کرد و در موضوع امنیت مردم هیچ مماشاتی با مخلان نظم نداریم ، ما مخالف شادی مردم نیستیم ما مخالف به خطر انداختن جان و مال مردم هستیم و اجازه نمی‌دهیم افرادی با ناهنجاری های خود کام مردم را تلخ کنند.


مختاری تاکید کرد: سال گذشته تعداد از شهروندان در حوادث چهارشنبه آخر سال آسیب دیده و کشته شدند برخی  افراد آسیب‌های جسمی شدیدی دیدند که قابل جبران نبود و زندگی عادی را از دست دادند.

وی تصریح کرد: از همکارانم در دادستانی و دادگستری برای همکاری و برخورد با برهم زنندگان امنیت شهر تشکر می‌کنم، اگر شخصی دستگیر شود و برای وی پرونده تشکیل شود صددر صد شب عید و تا پایان سال در بازداشت خواهند بود.

فرمانده انتظامی شهرستان قم ادامه داد: خودرو و موتورسیکلتی که حامل مواد محترقه اگر توقیف شود تا آخر تعطیلات در پارکینگ متوقف خواهد.

وی در پایان بیان داشت: امیدواریم سال جدید با تندرستی برای مردم آغاز شود.

گفتگو از مرضیه مهدیلو 

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40765