printlogo


قم فردا گزارش می دهد؛
تأمین کالاهای اساسی شب عید و ماه رمضان در قم
تأمین کالاهای اساسی شب عید و ماه رمضان در قم
کد خبر: 40844
مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد میوه از جمله پرتقال و سیب به وفور در بازار و‌ محل عرضه میوه یافت می‌شود همچنین آجیل شب عید در مراکز فروش در حال عرضه است و کمبودی وجود ندارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از سراسر کشور و جهان در ایام نیمه شعبان در قم حضور داشتند ، همچنین بیش از ۵۰۰ موکب فقط در بلوار پیامبر اعظم مستقر بودند این موکب‌ها علاوه بر موکب‌های سطح شهر و‌رودی‌های قم بود خوشبختانه در این ایام کالاهای اساسی تأمین بود و هیچ مشکلی به وجود نیامد.

با فاصله کوتاه از ایام نیمه شعبان در انتظار آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان هستیم و مجددا نیاز استان به کالاهای اساسی در استان قم دو چندان خواهد شد.

در این زمینه محمدرضا حاجی‌رضا رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت استان پیش برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و با توجه به اینکه مناسبت‌ها پشت سر هم قرار گرفته است تیم ما آمادگی لازم را دارد، در حوزه تأمین و تدارک کالاهای اساسی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

حاجی رضا خاطر نشان کرد: قرارگاه امنیت غذایی و کمیته ارزاق عمومی زیر مجموعه ستاد تنظیم بازار استان شکل گرفته است و هماهنگی لازم در این حوزه انجام شده تا هم در حوزه تأمین و هم توزیع و نظارت با هدف تنظیم بازار قدم‌های خوبی برداشته شود.

وی با اشاره به ذخایر اینکه برنج، مرغ، گوشت و روغن وضعیت مطلوبی دارد ادامه داد: میوه شب عید هم که همواره دغدغه همیشگی بوده با مدیریت تعاون روستای ۲۰۰ تن پرتقال و ۱۰۰ تن سیب خریداری شده و در سردخانه‌های استان انبار شده است و با هماهنگی با ستاد تنظیم بازار استان در اواخر اسفند ماه میوه مورد نیاز شب عید در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

حاجی رضا با بیان اینکه هیچ کمبودی در خصوص تامین میوه در ایام نوروز وجود ندارد افزود: بر اساس برآورد‌های انجام شده قیمت میوه در غرفه‌های تنظیم بازار در مقایسه با بازار آزاد ۱۰ درصد ارزان‌تر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به همزمانی آغاز تعطیلات نوروز با آغاز ماه مبارک رمضان گفت: تلاش شده تا اقلام مورد نیاز مردم در این ایام مثل خرما و برخی مواد خوراکی در غرفه‌های تنظیم بازار که تا پایان تعطیلات نوروز برپاست در اختیار مردم قرار گیرد.

حاجی رضا  عنوان داشت: با استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف توزیع متناسب را از جمله در شهرهای تابعه انجام خواهیم داد همچنین حوزه نظارت هم برنامه خاص و ویژه‌ای داریم ، تیم‌های بازرسی سازمان جهاد کشاورزی از اوایل اسفنده تشکیل شده و فعالیت‌های نظارتی خودشان را آغاز کردند، همچنین بازرسان سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اصناف و نیروهای مردمی در کنار ما هستند.

هادی مومنی نسب مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم بیان داشت: پیش‌بینی‌ ما این است که به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز، این میزان میوه تدارک دیده شده برای تنظیم بازار شب عید استان کافی باشد اما امکان افزایش آن نیز وجود دارد و در این زمینه به دلیل وضعیت مناسب تولید میوه در کشور با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

وی ادامه داد: روغن و شکر مورد نیاز صنف و صنعت نیز برای ایام شب عید در حجم وسیع تامین شده‌ و هر کدام از اصناف در صورت وجود مشکل در تأمین این محصولات می‌توانند به بخش مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم مراجعه کنند.

مومنی نسب با اشاره به اینکه در زمینه تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در حوزه کشاورزی برای تنظیم بازار شب عید با مشکلی مواجه نیستیم، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با کنترل و رصد مستمر وضعیت بازار استان،کالاها را متناسب با نیاز مردم برای عرضه در بازار قم تأمین کنیم.

مشاهدات میدانی خبرنگار سایت قم فردا نشان می دهد میوه از جمله پرتقال و سیب به وفور در بازار و‌ محل عرضه میوه یافت می‌شود همچنین آجیل شب عید در مراکز فروش در حال عرضه است و کمبودی وجود ندارد.

مرضیه مهدیلو 

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40844