printlogo


آیت‌الله حسینی بوشهری:
صهیونیست‌ها روز به روز در حال افول هستند/همه جریانات سیاسی حامی شکل‌گیری ارتباطات با کشورهای همسایه باشند
صهیونیست‌ها روز به روز در حال افول هستند/همه جریانات سیاسی حامی شکل‌گیری ارتباطات با کشورهای همسایه باشند
کد خبر: 40904
امام جمعه قم گفت: جناح‌ها و جریانات سیاسی در آستانه این حرکت خوب و پسندیده با موضع‌گیری و تسویه‌حساب‌ها مانع ایجاد این ارتباطات سازنده نشوند و اجازه بدهند مشکلات مردم در زمان بهتر و کمتری حل شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: نباید در این خصوص سکوت کرد و همه وظیفه‌دارند تا اقدام به این امر کنند چراکه این موضوع یک فرضیه بوده و باید همگان در این زمینه گام بردارند.
وی گفت: جشن‌های خوبی امسال در اعیاد شعبانیه برگزار شد که اقدامات برجسته و قابل‌تقدیر بود و در جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ص) تلاش‌های صورت گرفت که قدردانی می‌کنیم.
امام جمعه قم به فرارسیدن سال نو اشاره کرد و گفت: اساساً نوروز و سال جدید بشارت بهار را می‌دهد و امیدوارم روزی نوروز بشارت ظهور بهار مهدی موعود را دهد، نوروز یعنی روز نو و جالب این است که عظمت اسلام به‌گونه‌ای است که فرهنگ اسلامی را با سنت‌های ملی درهم‌آمیخته‌اند و خروجی آن این است که هنگام حلول سال شمسی جدید، دعای تحویل سال نو را می‌خوانیم.
حسینی بوشهری به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با برشمردن اوصاف این ماه مبارک گفت: ماه رمضان ماه خدا و ماه طهارت و ماه آزمایش است، ماه مبارک رمضان ماه قیام برای خداوند و ماه تلاوت قرآن و ماه رحمت الهی است.
وی تصریح کرد: باید بکوشیم که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود، روزه‌خواری در جامعه اسلامی نباید صورت گیرد و افرادی که دلیلی برای روزه خوردن دارند، نباید در ملأعام روزه‌خوری کنند.
امام‌جمعه قم گفت: مسافران در مسیر راه هرجایی که هستند قدم آن‌ها بر روی چشم اما باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند و به‌گونه‌ای نباشد که حرمت‌شکنی شود.
حسینی بوشهری با اشاره به‌روزهای پایانی سال گفت: امسال سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین بود، در این بخش‌ها کارنامه نسبتا موفقی داریم و البته تا مطلوب هنوز فاصله‌داریم، در سایه توسعه اشتغال ایجادشده اما هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله‌داریم.
وی به موضوع تولید گفت: متأسفانه در این زمینه عده‌ای مانع‌تراشی برای تولید دارند و افراد داخلی هستند که باید یقه آن‌ها گرفته شود، می‌گوییم تولید و بعد آن‌چنان پیچ‌وخم درست می‌شود که تولیدکننده، دچار مشکل می‌شود.
امام‌جمعه قم به موضوع اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: در این ایام جنگ ترکیبی دشمن را دیدم و دشمن با همه امکانات به صحنه آمد و به فضل خداوند و بصیرت مردمی و هدایت رهبری، این کانونی که دشمن طراحی کرده بود، رو به افول رفت. اما طراحی‌های دشمن برای انقلاب تمام نشده است.
حسینی بوشهری به راهپیمایی 13 آبان و 22 بهمن مردم ایران اشاره کرد و گفت: مردم با حضور خود رعب در دل دشمن ایجاد کردند به‌گونه‌ای که تمام نقشه‌های آن‌ها را بر هم زد و دیگر نتوانستند کاری کنند.
وی گفت: همه سلیقه‌ها در 22 بهمن به میدان آمدند و دشمن احساس کرد که این ملت قابل پیش‌بینی نیست، ممکن است مشکل داشته باشد اما دست از انقلاب اسلامی بر‌نمی‌دارند.
امام‌جمعه قم به تحرکات سیاسی اشاره کرد و گفت: یکی از این موضوعات ارتباط با کشورهایی ازجمله عربستان و امارت بود که بسیار خوب بود و از تمامی احزاب سیاسی در داخل کشور می‌خواهیم که آنچه مربوط به شرایط کشور ماست، شوخی‌بردار نیست و به رخ هم نکشیم و دعوای داخلی راه نیندازیم.
حسینی بوشهری گفت: الان وقت تسویه‌حساب نیست، اگر خوب است که می‌گویید خوب است، دیروزود آن مهم نیست، اگر برای کشور اعتبار می‌آورد و می‌تواند مشکلی را برطرف کند، کنار هم باشید تا این مشکلات برطرف شود.
وی گفت: ما تنها با رژیم صهیونیستی مشکل‌داریم و آمریکا هم اگر آدم شد با آن‌ها هم مشکل نداریم، سیاست ما یک سیاست فعال است و نه منفعل و امیدواریم که این مسائل رو به رشد ادامه‌دار باشد.
امام‌جمعه قم با اشاره به وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: فقط آن‌قدر بدانید که داخل آن‌ها دچار مشکل شده و هرروز بیشتر رو به افول می‌روند.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40904