مشاور مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای قم گفت: طرح عملیاتی احداث تقاطع غیر همسطح باغیک - تفرش ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل آن بهطور حتم شاهد کاهش چشمگیر حوادث جادهای در طول این محور ارتباطی خواهیم بود.
به گزارش
پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا زیدآبادی در این رابطه بیان کرد: در سفر رئیسجمهور به قم ( دیماه ۱۴۰۰) ازجمله مصوباتی که قرار شد اداره کل راهداری استان قم انجام دهد، اجرای همین تقاطع غیر همسطح باغیک - تفرش بود که این موضوع نشاندهنده اهمیت اجرای طرح یادشده است.
وی با اشاره به اینکه محور سلفچگان - ساوه، هشت کیلومتر بهصورت چهار خطه انجامشده و بقیه بهصورت رفتوبرگشت است، افزود: با توجه به اینکه محور باغیک - تفرش، دارای موقعیت گردشگری است و تعداد سفر زیادی در آن بهخصوص در روزهای تعطیل انجام میشود، نقطه پرحادثهای در تقاطع سلفچگان به وجود آمده بود که در سفر ریاست جمهوری مصوب شد که تقاطع غیر همسطح در آن ایجاد شود، در همین رابطه قرار شد محور سلفچگان به ساوه از رو عبور کند و محور تفرش به سمت سلفچگان یا ساوه بهصورت زیرگذر باشد.
وی ادامه داد: مبلغ اولیه اجرای این طرح بیش از ۲۳ میلیارد تومان است که در مردادماه ۱۴۰۱ قرارداد منعقدشده، مدت قرارداد ۱۲ ماه است، پیشرفت فیزیکی طرح ۴۵ درصد و متناسب با پیشرفت پیشبینیشده در قرارداد است و ما تلاش میکنیم تا پایان تابستان سال جاری عملیات عمرانی طرح به اتمام برسد.
زیدآبادی تأکید کرد: اجرای این طرح در محور سلفچگان که بار ترافیکی سنگینی دارد بهطور حتم موجب کاهش تعداد حوادث جادهای و تصادفات میشود؛ البته باید توجه داشت در جریان وقوع تصادفات عوامل دیگری همچون خطای انسانی نیز نقش زیادی دارد و نباید تصور کرد با ایمن شدن مسیر دیگر شاهد هیچ تصادفی نخواهیم بود.
وی همچنین از تمامی کاربران جادهای که از محل اجرای طرح تردد مینمایند درخواست کرد نسبت به رعایت جوانب ایمنی، تلاش کنند و با مجریان طرح تعامل لازم را داشته باشند.
گفتنی است طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک - تفرش در راستای رفع نقاط حادثهخیز و تأمین ایمنی سفرهای برونشهری، اجرا میشود. در همین خصوص پس از مطالعات صورت گرفته، نسبت به احداث یک دستگاه پل زیرگذر بهمنظور اجرای تقاطع غیر همسطح در محل، برنامهریزی شد.
در این طرح یک دستگاه پل باکسی زیرگذر به ارتفاع ۴/۵ متر و دهانه ۱۲ متر در محل احداث میشود.
از دیگر اقدامات اجرایی برای احداث تقاطع غیر همسطح باغیک، عملیات راهسازی است، در همین رابطه بهمنظور احداث رمپهای ورودی و خروجی تقاطع، نسبت به عملیات باربرداری و بارریزی و اجرای زیراساس، اساس، آسفالت بیندر و توپکا در سطوح جادهای تقاطع اقدام میشود؛ هزینه موردنیاز طرح نیز بهصورت مشترک و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حملونقل جادهای و نیز اعتبارات استانی تأمینشده است.
انتهای پیام/