printlogo


رئیس بنیاد تاریخ پژوهی:
مردم باید بیش از پیش با اندیشه‌های امام راحل آشنا شوند
 مردم باید بیش از پیش با اندیشه‌های امام راحل آشنا شوند
کد خبر: 42734
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه زندگی امام راحل را مطالعه کنیم و امام را بشناسیم گفت: مردم را باید بیش از پیش با اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی آشنا کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حمید روحانی شامگاه پنجشنبه در همایش تحریف ظالمانه حضرت امام(ره) در مجتمع فرهنگی نور قم افزود:‌ واقعا نتوانسته‌ایم مردم را با اندیشه‌های امام آشنا کنیم، اگر ایشان را شناخته بودیم، دچار مشکلات نمی‌شدیم.

مدیر مسئول فصلنامه ۱۵ خرداد در ادامه خاطرنشان کرد: باید تا دیر نشده و فرصت از دست نرفته، برای شناخت اندیشه‌های والای امام راحل تلاش کنیم.

وی در ادامه بازخوانی کتاب صحیفه نور را به منظور آشنایی با دیدگاه‌های حضرت امام مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: این مجموعه شامل حکم‌ها، پیام‌ها، سخنرانی‌ها و اعلامیه‌های حضرت امام راحل است، که باید دقیق مطاله شود.

روحانی تصریح کرد: با دقت در پیام‌های امام راحل بسیاری چیزها به دست می‌آید، راه امام شناخته شده، واقعا آشکار می‌شود.

این مورخ انقلاب اسلامی همچنین اظهار کرد: در برابر تحریف‌گری‌ها، دروغ‌پردازی‌ها و جوسازی‌هایی که در مورد امام راحل صورت می‌گیرد، ساکت نمانیم، اگر می‌دانیم جواب بدهیم، نمی‌دانیم بپرسیم، بی‌تفاوت نگذریم.

وی گفت: آنهایی که در برابر تحریف‌گری‌ها، دروغ‌پردازی‌ها و جوسازی‌ها بی‌تفاوت و ساکت می‌مانند دارند خیانت می‌کنند.

روحانی یادآور شد: طبق نص صریح قرآن کریم، کسانی که در مقابل دروغ‌پردازی‌ها ساکت مانده‌اند، در گناه دروغ‌پردازان شریک هستند.

وی در بخشی از سخنان اهمیت توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: معظم له در سخنرانی‌های خود همیشه سعی کرده‌اند، امام را معرفی کنند، اما ما مطالعه نمی‌کنیم، و گذرا عبور می‌کنیم.

وی گفت: بهترین درسی که رهبر معظم انقلاب به ما داده‌اند، درباره امام راحل ، همچنین مسائل کشور و جامعه است.

در آستانه سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌(ره) و شصتمین سالروز قیام ۱۵ خرداد، همایش تحریف ظالمانه با هدف بازکاوی پدیده تحریف امام از سوی برخی مراکز تخصصی و پژوهشی قم برگزار شد.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/42734