printlogo


رئیس جامعه مدرسین:
تأکید رئیس جامعه مدرسین بر روزآمدی ادبیات تبلیغی
تأکید رئیس جامعه مدرسین بر روزآمدی ادبیات تبلیغی
کد خبر: 44255
رئیس جامعه مدرسین گفت: امروز ادبیات و اوضاع جامعه تغییر کرده؛ بنابراین باید منابع دینی بسیاری که در اختیار ما قرار دارند، باتوجه‌به ادبیات و سبک و سیاق جدید روزآمد شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رئیس جامعه مدرسین در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های سازمان تبلیغات را امیدبخش خواند و ابراز داشت: سازمان تبلیغات بر خلاف تصوری که در جامعه وجود دارد، در میدان و عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های تبلیغی گسترده دین اسلام گفت: ما پیرو مکتبی هستیم که ظرفیت‌های فراوانی را در اختیار ما قرار داده است و اگر نتوانیم از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده کنیم، مقصریم.
امام‌جمعه قم ادبیات امروز جامعه را نسبت به گذشته، متفاوت ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز ادبیات و اوضاع جامعه تغییر کرده است؛ بنابراین باید منابع دینی بسیاری که در اختیار ما قرار دارند، باتوجه‌به ادبیات و سبک و سیاق جدید، روزآمد شوند.
وی هجمه‌های تبلیغی دشمنان را فرصتی برای تقویت و گسترش تبلیغ دین در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: اقدامات دشمن از یک سو، نگران‌کننده است؛ اما از سویی دیگر، ما را به تلاش، فعالیت، احساس مسئولیت و انگیزه بالاتر فرامی‌خواند. چرا که اگر این هجمه‌ها نبود، تبلیغ دین نیز تا این حد گسترش نمی‌یافت. قرآن دراین‌رابطه می‌فرماید «عَسَی أنْ تَکْرَهُوا شَیئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُم.»
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به تلاش‌های مبلغین در جلسات عزاداری محرم امسال، خاطرنشان کرد: ادبیات مبلغین در مراسم محرم امسال، با گذشته متفاوت بود و نوع مواجهه و تنظیم مطالب به‌گونه‌ای بود که پذیرش بیشتری را از سمت مخاطب به دنبال داشته باشد.
وی افزود: به برکت قرآن و اهل‌بیت - علیهم‌السلام -، فضا برای تبلیغ بسیار آماده است؛ چرا که آموزه‌های دینی با فطرت خداجوی مردم هماهنگ است و اگر گردوغبار تبلیغات دشمنان با عقل و معنویت جایگزین شود، مخاطب از سخن حق پیروی خواهد کرد.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه خواستار انعکاس فعالیت‌های سازمان تبلیغات شد و تصریح کرد: فضای سلبی ناشی از ناامیدی و تبلیغات دشمنان باید به‌واسطه ارائه گزارشاتی از اقدامات سازمان تبلیغات، از بین برود.
وی در پایان خطاب به نهاد‌ها و سازمان‌هایی که تبلیغ دین را بر عهده دارند ابراز داشت: اگر کار‌ها با هم‌افزایی دنبال شوند و شاهد تقسیم کار باشیم نه موازی‌کاری، به نتیجه بهتری دست خواهیم یافت و بودجه کمتری نیز صرف خواهد شد. سازمان‌های مختلف و زیادی که فعالیت‌های تبلیغی انجام می‌دهند باید شناسایی شوند تا متناسب با ماهیت آن‌ها کار‌ها تقسیم شوند. سازمان تبلیغات نیز که از نهاد‌های باسابقه انقلاب است، باید ابتکار عمل را در دست داشته باشد.
در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان تبلیغات در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف اعم از مراسم و جشن‌های مذهبی، برنامه‌های متعدد تلویزیونی، سینمایی، موشن‌گرافی، انیمیشن و … ارائه کرد و ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را از اهداف این سازمان برشمرد.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/44255