وی ادامه داد: چندخطه بودن این بلوار و عرض بالای آن سبب افزایش سرعت خودروهای عبوری و تصادفات منجر به جرح و فوت در هسته مرکزی شهر شده بود.
وی با اشاره به لزوم انجام اصلاحات هندسی این معبر در جهت حفظ ایمنی شهروندان تصریح کرد: در قالب طرح استانداردسازی این محور علاوه بر یکسان بودن عرض محور در طول مسیر، اجرای مباحث ترافیکی، طرحهای توسعه فضای سبز و همچنین پارکینگ در نظر گرفته شده است.
مسیر رودخانه قمرود قم از اوایل دهه ۸۰ شمسی برای تردد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سالهای گذشته بهصورت بلوار در دو مسیر در حدود هشت کیلومتر بهصورت رفتوبرگشت درآمده است.
وی همچنین عنوان کرد: ممیزی ترافیکی محورهای شهری در ۱۶ محور مهم شهری انجامگرفته و هماکنون در محور شهید صدوقی در حال انجام است.
خانهزاد یزدی گفت: در محور شهید صدوقی علاوه بر اجرای مباحث ترافیکی، طرحهای توسعه فضای سبز و همچنین پارکینگ روباز به افزوده خواهد شد.
وی همچنین عنوان کرد: بلوار امام علی (ع) پردیسان باوجوداینکه یک محور شهری است؛ اما دارای چهار خط عبوری است درحالیکه محور آزادراهی قم - تهران تنها دارای سه خط عبوری است و وجود چنین محوری در داخل شهر منشأ بسیاری از تصادفات شهری است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به ایمنسازی بلوار امام علی (ع) شهر پردیسان، عنوان کرد: با ورود و بررسی میدانی دادستانی قم، ایمنسازی محور بر اساس ضوابط و مقررات طراحی معابر شهری در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/45918 |