سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با بیان اینکه ما درگذشته حتی زمینه برگزاری نمایشگاه صنعت کفش را هم نداشتیم، گفت: این کار از یک خوشه صنعتی در استان قم شروع شد.
به گزارش
پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا »، فرشاد مقیمی شب گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه «مواد اولیه، ماشینآلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» در گفتوگو با خبرنگاران، اظهار کرد: صنعت کفش در کشور ما روند روبهرشدی به خود گرفته و برگزاری این نمایشگاهها میتواند زمینههای رشد توأمان این صنعت را برای کشورمان به ارمغان آورد.
وی افزود: زمانی برای تهیه موارد اولیه این صنعت با مشکل روبرو بودیم؛ ولی اکنون در این نمایشگاه، از نزدیک دیدم که کشور ما نه فقط چالشهای گذشته را پشت سر گذاشته؛ بلکه این توانمندی را به دست آوردیم که به جایگاه مطلوبی در طراحی و تولید ماشینآلات، مد و کیفیسازی محصولات برسیم.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت: کیفیت خوب امروز محصولات نتیجه کیفیت خوبی است که در موارد اولیه، دانش و فناوری در عرصه تولید بهدستآمده است.
مقیمی تصریح کرد: امروز صنعت کفش که ارزیابی و صادراتش با ۸۳ میلیون دلار پایهریزی شده با حمایتهای حداقلی میتواند رشد قابلتوجهی داشته باشد.
وی با اعلام آمادگی شهرکهای صنعتی برای رشد و توسعه صنعت تولید کفش عنوان کرد: بهزودی جلسهای برای رفع نواقص و چالشهای این فرایند برگزار خواهیم کرد و فصل جدیدی از حمایتهای موردنیاز امروز صنعت کفش را دنبال میکنیم.
مقیمی با بیان اینکه ما درگذشته حتی زمینه برگزاری این نمایشگاه را هم نداشتیم، گفت: این کار از یک خوشه صنعتی در استان قم شروع شد و این توسعه بهگونهای رشد یافت که امروز در استانهای مختلف عنوان میکنند نمایشگاهی که در قم برگزار میشود، یکی از بهترین و باکیفیتترین نمایشگاهها در کشور است.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی افزود: با تعریف فصول جدید از حمایتهای این صنعت تردید ندارم که سرعت رشد این صنعت نسبت به گذشته مضاعفتر خواهد شد.
وی تصریح کرد: باتوجهبه پیشرفتهایی که در حوزههای مختلف صنعتی شده، اینکه در یک مقطع زمانی در یک جایی نمایشگاهی برپا شود، کافی نیست، بلکه باید کل ایام سال نمایشگاه برپا شود؛ این نمایشگاهها نشاندادن ظرفیتها و سمبلی از کار است.
مقیمی افزود: البته در این نمایشگاهها باید بیشتر به دنبال یافتن نفوذ در بازارها بهویژه بازارهای بینالمللی باشیم و مردم باید استفاده از محصولات و تولیدات داخلی را موردتوجه قرار دهند.
وی در پایان افزود: یکی از نکات مهمی که باید به آن پرداخته شود، توجه به نام تجاری مهم برای این صنعت است که بتواند کمک شایانی به این صنعت کند و باید برای ورود به بازارهای بینالمللی برنامهریزی کنیم؛ ادبیات حضور در بازار بینالمللی نیازمند آموزش، تجربه، تجمع و تفکر مشترک است.
انتهای پیام/