printlogo


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:
پیشگیری و مراقبت از بیمه‌شدگان هدف اصلی بیمه سلامت ایران است
پیشگیری و مراقبت از بیمه‌شدگان هدف اصلی بیمه سلامت ایران است
کد خبر: 46265
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری، گفت: پیشگیری و مراقبت از بیمه‌شدگان هدف اصلی بیمه سلامت ایران است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا »  محمدمهدی ناصحی پیش از ظهر امروز در دیدار با مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم و معاونان این دانشگاه که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: بیمه سلامت ایران همراهی و نزدیکی بسیار خوبی با وزارت بهداشت دارد و این مهم اثبات شده است.

وی ادامه داد: بیمه سلامت پوشش عادلانه بیمه را با پوشش دهک‌های کم‌درآمد جامعه در سال جاری محقق کرد به‌طوری‌که بیش از ۱۲ میلیون نفر از دهک های کم درآمد جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
ناصحی ابراز داشت: در دولت سیزدهم برای اولین‌بار صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت شکل گرفت تا کمک‌حال بیماران باشد.
وی افزود: در بحث پرداخت‌ها سعی کردیم در کمترین زمان ممکن این مهم صورت بگیرد تا این مراکز در خدمت‌رسانی خود به مردم کم‌ترین مشکل را داشته باشند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: مشکلات جدی حوزه سلامت را می‌دانیم و باید با راهکارهای مناسب و کارشناسی این مشکلات اصلاح شود.
وی به آمار بیمه‌شدگان بیمه سلامت ایران اشاره کرد و گفت:  هم اکنون ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش داریم و در زمینه پیشگیری بیماری برای این جامعه‌ای آماری معاونتی ایجاد شده تا زمینه کاهش بیماری را فراهم کنیم.
ناصحی افزود: در خصوص تجویز دارو از میانگین و استاندار جهانی بالاتر هستیم که باید این موضوع ساماندهی شود.
وی آمار بالای مراجعه مردم به بخش‌های خصوصی در بیماری‌های سرپایی را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: ۸۰ درصد حضور بیماران در بخش سرپایی در بخش‌های خصوصی است که سهم مردم در این بخش بالا است و در این زمینه تلاش‌های زیادی صورت‌گرفته تا در این بخش هم سهم بیمه‌ها پرداخت شود که با مخالفت نمایندگان مجلس روبرو شده است که دلیل مخالفت آن‌ها هم جلوگیری از سوق‌دادن مردم به مراکز خصوصی است.



انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/46265