وی افزود: طبق آخرین آماری که در سال ۱۴۰۱ از سوی پلیس راهنماییورانندگی کشور منتشر شد، استانهای کشور یزد، قم و بوشهر در صدر استانهای دارای موتورسوار کشور هستند.
سرهنگ صدفی با اشاره به اینکه عمده تصادفهای جرحی و فوتی مربوط به موتورسیکلت سوارهاست ادامه داد: بیشترین ضرباتی که به موتورسواران وارد شده، به ناحیه سروصورت است و ۸۰ درصد تصادفهای موتورسیکلتسواران منجر به فوت ناشی از ضربه به سروصورت است.
وی تأکید کرد: عمده مشکل ترافیکی در حوزه موتورسیکلت عدم استفاده از کلاه ایمنی است و در این باب روزانه در حال برگزاری طرحهایی هستیم و با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی برخورد میکنیم.
رئیس پلیس راهور استان قم افزود: در مورد فرهنگ ترافیکی استفاده از موتورسیکلت، کلاسهای آموزشی زیادی برگزار کردهایم و در فضای مجازی کار فرهنگسازی انجام دادهایم ولی نیاز است دستگاههای فرهنگی در این زمینه مساعدت بیشتری داشته باشند.
وی بیان کرد: پلیس تا جایی که توان دارد فرهنگسازی را انجام میدهد و دراینبین بخشی از فرهنگسازی به آموزشوپرورش بر میگردد که کلاسهای خوبی برگزار کردند.
صدفی افزود: در قم، شهرداری، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی هم پایکار هستند؛ اما بقیه سازمانها که کار فرهنگسازی در جامعه را بر عهده دارند باید در این زمینه فعالتر باشند.
صدفی در ادامه با اشاره به اینکه سالمندان دومین گروهی هستند که در حوزه تصادفات ترافیکی قم بیشترین آسیب را میبینند، گفت: سالمندان بالای ۶۰ سال به دلیل کهولت سن و نداشتن چابکی لازم برای عبور از خیابان همچنین امکان ضعف شنوایی و بینایی بیشتر در معرض حوادث هستند.
وی ابراز داشت: امسال تعداد زیادی از پلهای عابر پیاده در شهر قم مکانیزه شدند و این امر به پیشگیری از تصادفها در حوزه عابر پیاده کمک میکند و باید با جدیت بیشتری ادامه یابد.
رئیس پلیس راهنماییورانندگی استان قم افزود: بخشی از مشکل تصادفهای عابران پیاده نیز به ضعف سیستم روشنایی بر میگردد و امسال خوشبختانه شرکت توزیع نیروی برق قم در خیابانهای اصلی چراغهای جدید الایدی استفاده کرده است ولی گسترش این طرح به سایر نقاط شهر باید با سرعت بیشتری انجام شود.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/47395 |