printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
افزایش مشارکت با رعایت اخلاق انتخاباتی
 افزایش مشارکت با رعایت اخلاق انتخاباتی
کد خبر: 49317
ذات انتخابات همراه با رقابت و چنددستگی است؛ اما آن چیزی که در هر انتخاباتی باید رعایت شود مسئله اخلاق است که می‌تواند نقش کلیدی در افزایش مشارکت و انتخاب فرد اصلح داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» انتخابات در هر کشوری یک رویداد سیاسی بسیار مهم است که نتایج و ابعاد بسیار مهم و گوناگونی برای هر قشر از جامعه دارد و می‌توانی تمام کشور و زمانی خاص را درگیر پیشرفت و آبادانی و یا چالش‌ها و مشکلات کند؛ اما در هر انتخاباتی رعایت اخلاق بسیار مهم است و می‌تواند نقش کلیدی را ایفا کند.
به لحاظ اینکه شاخص اصلی انقلاب ما فرهنگی عقیدتی بوده و مردم جامعه ما از اعتقادات والای اسلامی برخوردارند، لذا تأثیر اخلاقیات در هر یک از ارکان نظام از جمله انتخابات تضمین سلامت آن و موجب تداوم انقلاب خواهد بود. 

مرز تبیین و تخریب در انتخابات رعایت شود
همان‌طور که گفته شد اخلاق در انتخابات بسیار مهم است و یکی از مطالبات رهبری از کاندیداها و طرفداران آنها رعایت اخلاق است. از همین رو  آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه قم با اشاره به اینکه باید در انتخابات پیشرو اخلاق حاکم باشد، اظهار داشت: مرز تبیین و تخریب در انتخابات رعایت شود تخریب فضای انتخابات را خراب می‌کند؛ اما تبیین برای انتخاب فرد اصلح کمک خواهد کرد و تصمیم‌گیری مردم راحت می‌شود، تهمت ناروا فضا را به بی‌اعتمادی و یأس مبدل می‌کند در تبیین با دشمن مرزبندی می‌شود؛ اما در تخریب فرد در صف دشمن قرار می‌گیرد.
نامزدهای انتخابات اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند
همچنین از طرفی حجت‌الاسلام مهدی غروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در هشتم تیرماه، اظهار داشت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند هر وقت مردم ما پای‌کار آمدن و حضور گسترده‌ای داشتند و شرکتشان عیان بود آن جا انقلاب و راه و روش امام پیروز بود.
وی ادامه داد: دشمن هم این را فهمیده و برای این که با انتخابات  که از عوامل بسیار مهم برای پیشرفت کشور است، مقابله بکنند درصدد این هستند که مردم را به هر نحوی از این انتخابات دور کنند.
امام‌جمعه سلفچگان بیان داشت: در مقابل این وظایف و اولویت‌هایی که برای مردم برشمردیم باید به نامزدهای انتخاباتی هم توصیه کنیم که نباید از مشی اخلاق‌مداری و دین‌داری که شهید رئیسی داشتند عبور کنند.
غروی تصریح کرد: اخلاق‌مداری و داشتن انصاف در بیان و رفتار از ویژگی‌های رئیس‌جمهور محبوب ما بود که نامزدهای این دوره از انتخابات باید آن را رعایت کنند.

کاندیداها به اخلاق و عدم تخریب توجه داشته باشند
همان‌طور که گفته شد رعایت اخلاق انتخاباتی می­تواند جامعه را به‌سوی انتخاب اصلح راهنمائی کند این در حالی است که  آیت‌الله عباس کعبی در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به انتخابات پیشرو، اظهار داشت: در انتخاب رئیس‌جمهور آینده که در تراز شهید رئیسی باشد باید دقت کنیم چرا که هر گونه سهل‌انگاری در مشارکت و انتخاب رئیس‌جمهور عواقب بدی خواهد داشت.
با اشاره به برخی از شاخص‌های رئیس‌جمهور، ابراز داشت: ولایت‌مداری، خستگی‌ناپذیری، اخلاق‌مداری، پشتیبانی از جبهه مقاومت و تسلیم‌ناپذیر بودن در برابر دشمنان از جمله ویژگی‌های رئیس‌جمهور در تراز شهید رئیسی و انقلاب اسلامی است.
وی در ادامه با اشاره به توصیه به نامزدهای انتخابات، تأکید کرد: توجه به اخلاق انتخاباتی و جلوگیری از تخریب و حاشیه‌سازی موضوع مهمی است که کاندیدها و ستادهای آنان باید به این امر توجه داشته باشند.

درهرحال طبیعتاً ذات انتخابات، رقابت، چنددستگی و اموری ازاین‌دست است؛ اما در هم آمیختن این رقابت‌ها بااخلاق موضوع مهمی است که امیدواریم در چند روز مانده تا انتخابات از سوی کاندیداها و طرفداران آنها رعایت شود.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/49317