printlogo


نماینده مردم قم در مجلس:
وحدت حول محور غزه باید شکل بگیرد
وحدت حول محور غزه باید شکل بگیرد
کد خبر: 50523
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وحدت پیروزی‌های زیادی نصیب امت اسلامی کرده است گفت: امروز مسئله غزه موضوع مشترک همه مسلمانان جهان است و باید وحدت حول محور غزه شکل بگیرد. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم روانبخش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ضمن تبریک ایام هفته وحدت اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند اگر کسی شب را به صبح برساند و روز را به شب برساند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد آن شخص مسلمان نیست معنی مسلمان نیست به این منظور این نمی‌باشد که آن شخص پاک نیست؛ بلکه منظور این است که آن شخص  مسلمان واقعی نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «امور» جمع است و شامل موارد زیادی است و شامل تمام کارهای مسلمان از جمله بهداشت، امنیت، مدرسه، رزق، خون، ناموس و غیره است امروز  امور همه مسلمانان غزه از جمله جان، مال و ناموسشان در معرض خطر قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: و این موضوع را همه مسلمانان عالم و حکام کشورهای مختلف مسلمان مشاهده می‌کنند و هر روز اخبار مختلفی از تحت‌فشار قرارگرفتن و کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود نام دولت‌هایی اسلامی که به این مسئله مردم غزه بی‌تفاوت هستند و واکنشی مانند واکنش کشورهای غربی دارند نمی‌توان مسلمان گذاشت. 

روانبخش تصریح کرد: اما در این میان ایران اسلامی به‌رغم اینکه از جهت مذهب با مردم غزه متفاوت هستند هزینه حمایت از مردم غزه را پرداخت می‌کند و مسلمان واقعی امروز ملت ایران و همه آن کسانی هستند که از مردم غزه حمایت می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته نوع نگاه مردم کشورهای مسلمان با نوع نگاه حکام این کشورها متفاوت است و آنها حامی مردم غزه هستند؛ اما حکام این کشورها رسانه‌ها و اخبار را به‌نوعی پوشش می‌دهند تا مردم آنها اطلاعی از مسائل غزه نداشته باشند وگرنه مردم مسلمان کشورهای مختلف فارغ از مذهب سنی و شیعه حامی ملت غزه هستند.

وی عنوان داشت: اگر کشتار و قتل‌عام مردم غزه در رسانه‌های کشورهای عربی به‌عنوان موضوع اصلی پرداخته می‌شد قاعدتاً نگاه مردم کشورهای عربی و مسلمان بسیار آگاهانه‌تر بود این‌گونه است که برخی از مردم غافل می‌شوند که چه اتفاقاتی در حال رخ‌دادن است.

روانبخش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال است با وحدت به موفقیت‌های زیادی دست‌یافته است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باوجود تلاش‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه بین ادیان، مذاهب و بین قومیت‌های مختلف خوشبختانه چنین درگیری‌هایی را شاهد نبودیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه اول انگلیس و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد تفرقه بین ادیان، مذاهب و قومیت‌ها بود و همچنان هم این پروژه دنبال می‌شود دشمنان این‌گونه می‌خواستند مردم به دست همدیگر نیروهای خود را از بین ببرند تا تسلط دشمنان بر کشور راحت‌تر باشد؛ اما تدبیر امام خمینی رحمت‌الله علیه با مسئله وحدت نقشه دشمنان را نقش‌برآب کرد و بعد از آن نیز مقام معظم رهبری این مسئله را به‌درستی مدیریت کردند.

وی افزود: وحدت و همدلی در جمهوری اسلامی ایران و بین ملت ایران باعث شده است که برادرانه کنار هم زندگی کنیم و هیچ درگیری بین ادیان مذاهب و قومیت‌ها را شاهد نباشیم دشمن به دنبال تحمیل هزینه‌های زیاد با ایجاد تفرقه بین ملت ایران بود که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد، همچنان نیز ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران از مسئله وحدت بهره خواهد برد؛ زیرا تنها این‌گونه است که می‌توانیم کشور را پیش ببریم و اکنون نیز شاهد پیشرفت‌های زیادی زیر سایه وحدت بودیم.

انتهای خبر /170

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50523