printlogo


استاد حوزه علمیه قم:
تنها راه نجات غزه، وحدت مسلمانان است
تنها راه نجات غزه، وحدت مسلمانان است
کد خبر: 50543
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز حمایت از غزه مصداق عمل به آیات قرآن است، گفت: تنها راه نجات غزه وحدت مسلمانان است. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر بیاری ضمن تبریک هفته وحدت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: فلسفه خلقت انسان بر اساس آیات قرآن رسیدن انسان به کمال مطلوب خودش است و کمال مطلوب انسان هم همان رسیدن به قرب الهی است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خداوند انسان را خلق کرده تا بااراده و اختیار خودش کارهایی را انجام دهد تا به کمال مطلوب خودش برسد کمال انسان نیز بسیار بی‌نهایت است هر موجودی به یک‌میزانی از کمال می‌رسد کمال گیاهان و حیوانات حدی دارد؛ اما کمال انسان بی‌نهایت است. 

وی خاطرنشان کرد: خداوند پیامبران خودش را برای تحقق این وعده فرستاده است؛ اما ازآنجاکه انسان دارای اختیار است و همواره در مقابل پیامبران طاغوت‌هایی نیز وجود داشتند که با پیامبران مبارزه می‌کردند و نمی‌گذاشتند وعده و خواست خداوند برای رسیدن مردم به کمال مطلوب که پیامبران برای آن مبعوث شده بودند محقق شود.

بیاری عنوان داشت: باتوجه‌به اینکه شیاطین و طاغوت همیشه وجود داشتند یکی از راه‌های موفقیت جبهه حق و جبهه‌ای که پیامبران آن را تشکیل دادند اتحاد و وحدت در این جبهه است تا بتوانند در مقابل طاغوت مقاومت کنند و شیاطین را سرکوب کنند تا به هدف نهایی برسند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وحدت یکی از ابزار اصلی رسیدن به قرب الهی است و در قرآن نیز بارها به وحدت تأکید شده است تا همه مسلمانان و مؤمنان حول محور خدا حرکت کنند تا به آن چیزی که خدا خواسته از جمله مبارزه با کفار و حمایت از مظلومان جهان دست پیدا کنند.

وی عنوان داشت: امروز نیز حمایت از مردم مظلوم غزه مصداق همین آیات قرآن است که با وحدت مسلمانان آزادی غزه شکل می‌گیرد، مبارزه با ظالمان و مستکبران جزو وظایف دینی مسلمانان است همه این‌ها مقدمه رسیدن به آن هدف نهایی و کمال مطلوب و قرب الهی است.

بیاری عنوان داشت: امروز وحدت امت اسلامی از نان شب نیز واجب‌تر است از منظر اسلام مرزهای جغرافیایی که امروز وجود دارد مطلوب اسلام نیست اسلام به مرزهای اعتقادی معتقد است مسلمانان در حمایت از یکدیگر و اتحاد باید فراتر از مرزهای جغرافیایی را نگاه کنند. 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسلمانان در امور بسیار زیادی اشتراک دارند که می‌تواند محور وحدت باشد و حربه دشمنان برای تفرقه را ناکام بگذارد، اگر مسلمانان واقعاً می‌خواهند دین اسلام تبدیل به یک دین جهانی شود و آرمان الهی که همان عبودیت و بندگی است در جهان حاکم شود راهی جز وحدت ندارند.

وی افزود: تاریخ اسلام را هم که مشاهده می‌کنیم هر کجا که اتحاد و وحدت بین مسلمانان وجود داشته پیروزی حاصل شده است نمونه اخیر آن دوران دفاع مقدس است که نه‌تنها وحدت بین مذاهب اسلام در ایران شکل گرفت؛ بلکه همه ادیان الهی متحد شدند و دشمن را شکست دادند.

انتهای خبر /۱۷۰

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50543