printlogo


در سال جاری صورت گرفت؛
صدور ۲ هزار مجوز صنفی در قم
صدور ۲ هزار مجوز صنفی در قم
کد خبر: 50554
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال تا شهریورماه، ۲ هزار و ۹ فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و خدمات فنی - توزیعی - خدماتی با اشتغال‌زایی برای پنج هزار و ۲۳ نفر در قم صادر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اکبر ابدالی بیان کرد: هم اینک در مجموع تعداد ۳۹ هزار و ۵۵۰ واحد صنفی مجوزدار در استان قم وجود دارد که از این میان ۲۴ هزار و ۶۰ مورد آن توزیعی - خدماتی و ۱۵ هزار و ۴۹۰ مورد دیگر واحد تولیدی - خدمات فنی هستند.

 وی توضیح داد: تعداد اشتغال اصناف به‌صورت برآوردی است و بر اساس میانگین کشوری به‌ازای هر پروانه کسب ۲.۵ نفر در نظر گرفته می‌شود. همچنین میزان سرمایه‌گذاری در این بخش به‌صورت تقریبی به‌ازای هر واحد صنفی سه میلیارد ریال در نظر گرفته می‌شود.

 وی در ادامه با اشاره به سایر فعالیت‌های اداره کل صمت قم در حوزه اصناف، گفت: در همین مدت، سه انتخابات برای اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌خانگی و اتحادیه تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و تعویض روغن و سه جلسه هیئت اجرایی بابت تعیین زمان نوبت دوم و سوم ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات اتحادیه‌های کابینت‌سازان و فلزکاران، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و تعویض روغن و تعداد چهار جلسه تغییروتحول به‌منظور توزیع اعتبارنامه‌های هیئت‌رئیسه اتاق اصناف، فروشندگان لوازم‌خانگی و تعویض روغن و لاستیک و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی استان برگزار شد.

 ابدالی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا شهریورماه، ۱۰ مورد نرخ کالا و خدمات شامل خدمات رسته پیک موتوری، خدمات رسته آژانس تلفنی، کمیته فرعی نرخ‌گذاری با موضوع نرخ توقفگاه‌ها و پارکینگ‌ها، نرخ خدمات غیرموظف اتحادیه صنف عکاسان و فیلم‌برداران، نرخ خدمات آرایشگران مردانه، نرخ خدمات امدادخودروها، لوله‌کشی آب و فاضلاب، لوله‌کشی گاز، نرخ خدمات اتومبیل سبک و نرخ خدمات خودرویی برای واحدهای صنفی در استان انجام شد.

 وی در خصوص عملکرد بخش نظارتی حوزه اصناف استان نیز افزود: در این مدت، پنج جلسه کمیسیون نظارت با ۹۵ مصوبه تشکیل شده است که از این تعداد ۸۰ درصد مصوبات اجرایی و ۲۰ درصد دیگر آن در دست اقدام است.

 گفتنی است استان قم در زمینه تخلف‌یابی و تشکیل پرونده برای واحدهای صنفی متخلف بهترین عملکرد و رتبه نخست کشور را دارد.

 به‌طورکلی میانگین مدت‌زمان رسیدگی به شکایات توسط بازرسان و کارشناسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، کمتر از یک روز است.

 حوزه بازرسی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم طی سال‌های اخیر باتوجه‌به سیاست‌های دولت بسیار تقویت و حجم کنترل و نظارت‌های ستادی و مردمی بر نحوه فعالیت و عملکرد واحدهای اقتصادی فعال در استان با گسترش قابل‌توجهی همراه شده است.

 در همین رابطه یکی از کارهای خوب انجام شده طی سال‌های اخیر، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مشارکت مستقیم عموم مردم در فرایند نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و اقتصادی استان و ارائه گزارش تخلف‌های صورت‌گرفته به بازرسان ما جهت رسیدگی و تشکیل پرونده است.

 لازم به ذکر است به‌منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از عرضه کالای قاچاق، گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

 همچنین از مردم خواسته شده است به فراخوان ثبت‌نام ناظران افتخاری به این آدرس مراجعه و ثبت‌نام نمایند.

 اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50554