printlogo


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم:
نرخ تورم قم ۷ درصد کاهش یافت
نرخ تورم قم ۷ درصد کاهش یافت
کد خبر: 50565
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم نیز نرخ تورم این استان در مرداد سال جاری را ۳۴.۳ درصد اعلام کرد و گفت: این نرخ در تیرماه، ۳۵ درصد بود که هفت دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدجواد شاکرآرانی عصر سه‌شنبه در سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در تالار امام جواد (ع) استانداری افزود: این نرخ تورم شامل ۱۲ گروه کالا و خدمات مختلف از جمله آموزش، بهداشت و درمان و پوشاک و کفش است.

 وی همچنین افزایش نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه استان را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: نرخ تورم در مرداد سال گذشته، ۳۲.۱ درصد و در تیرماه همین سال ۳۰.۹ درصد بوده است.

 شاکرآرانی عمده‌ترین دلیل افزایش نقطه‌به‌نقطه نرخ تورم در استان را بالارفتن اجاره‌بهای مسکن عنوان کرد و یادآور شد: در تورم مواد غذایی و اقلام خوراکی تفاوت معناداری با میانگین کشوری نداریم.

 وی افزود: درحالی‌که هزینه‌های مربوط به مسکن در کشور رشد ۴۰.۷ درصدی داشته، این نرخ در قم ۵۰.۵ درصد است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم تصریح کرد: تورم نقطه‌به‌نقطه استان قم از دی‌ماه گذشته، نرخی کمتر از میانگین کشوری داشته است.

 وی با اشاره به روند بلندمدت نرخ تورم در استان خاطرنشان کرد: نرخ تورم در قم از ابتدای سال گذشته، هم‌زمان با سراسر کشور سیر نزولی داشته و تقریباً از اردیبهشت‌ماه به پایین‌تر به میانگین کشوری رسیده است.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50565