printlogo


مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد:
حوزه‌های علمیه خواهران نیازمند تربیت چهره‌های صاحب‌نظر
حوزه‌های علمیه خواهران نیازمند تربیت چهره‌های صاحب‌نظر
کد خبر: 50566
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که پژوهشگاه حوزه خواهران کارهای مهمی انجام می‌دهد، اما این مسیر نیاز به‌شتاب روزافزون دارد، گفت: همه باید برای تحقق تولیدات علمی فاخر و برجسته و حضور اثرگذار در گفتمان‌های علمی کشور و جهان که اقتضائاتی دارد، تلاش کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله علیرضا اعرافی روز سه‌شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران، افزود: از حوزه خواهران انتظار می‌رود در تداوم مسیر رشدی که پیموده است، در قلمرو تحقیق، پژوهش و تولیدات علمی باز هم گام‌های بزرگی بردارد.

 وی با بیان این‌که پژوهشگاه حوزه خواهران کارهای مهمی انجام می‌دهد، اما این مسیر نیاز به‌شتاب روزافزون دارد، اضافه کرد: همه باید برای تحقق تولیدات علمی فاخر و برجسته و حضور اثرگذار در گفتمان‌های علمی کشور و جهان که اقتضائاتی دارد، تلاش کنیم.

 وی با تأکید بر کنشگری عالمانه، ژرف و گسترده در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، مسائل معرفتی کشور و همچنین تقویت بعد بین‌المللی، خاطرنشان کرد: هیچ حرکتی را نمی‌توانیم مجزا از نگاه بین‌المللی انجام دهیم؛ از بعد علمی و عملی نیز آنچه از حوزه خواهران انتظار می‌رود ارائه الگوی زیست مسلمانی جامع و نقش مؤثر زن و خانواده است.

 اعرافی گفت: حوزه خواهران می‌تواند در این مسیر پیش‌گام باشد که همه این‌ها نیازمند داشتن نگاه‌های کلان، راهبردی، جامع و فعالیت در تقویت ارتباطات است.

 وی با تأکید بر بهره‌گیری از روش‌ها و شیوه‌های جدید، گفت: حوزه علمیه خواهران نهاد بزرگ تنومند و برآمده از فکر اصیل اسلامی و از اندیشه امام و انقلاب اسلامی است که رسالت طلاب را در برابر این نهاد و حرکت جوشان و امواج نورانی سنگین می‌کند.

 وی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های طلاب را تقویت هویت، اصالت، رسالت و بن‌مایه‌های حوزه تاریخی اسلام و تشیع در حوزه خواهران دانست و بیان کرد: حوزه هویت تاریخی، علمی، معنوی، اخلاقی، عرفانی، اجتماعی، فکری، سیاسی و جهانی دارد که در بیش از هزار سال پرورانده شده و رشد پیدا کرده است.

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر این‌که هویت حوزوی، هویت اصیل و تاریخی است که باید تقویت کنیم، گفت: مفهوم هویت‌سازی، تعصبات فرقه‌ای و جدایی از جریان‌های علمی و معرفتی نیست، ما معتقد به حوزه پیشرو، پیشگاه و بهره‌مند از تجارب جدید و پاسخگوی نیازها و همراه و هم‌زمان با تحولات عصر هستیم.

 اعرافی افزود: برای تحکیم این هویت و این روح و فرهنگ بنیادین در درونمان و منظومه‌های کاری، باید طرح، برنامه و فکر داشته باشیم.

 وی در ادامه با تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، به ۲۰ ویژگی رسول گرامی اسلام در کلام امیرالمؤمنین (ع) اشاره و بیان کرد: تمام رحمت الهی در سیمای پیامبر اعظم (ص) نمایان است، اما آنجا هم که لازم بود برخورد شجاعانه داشتند؛ حضرت راه را به جویندگان حق و حقیقت نشان دادند و همگان باید این مسیر را بپیمایند.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50566