printlogo


دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع):
اسلام دین رحمت در کنار مقاومت است
اسلام دین رحمت در کنار مقاومت است
کد خبر: 50580
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: بعد مقاومت در برابر خودکامگی و مقابله با نظام سلطه باید در کنار رحمت و مودت باشد و اسلام، دین رحمت در کنار مقاومت است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه رویداد رسانه‌ای "نحن ابناء الحسین" و رونمایی از پوستر اربعین ۱۴۴۶ هجری قمری در سالن همایش مجمع جهانی اهل‌بیت ابراز کرد: پیامبر اسلام (ص) مسئله وحدت را برای جوامع بشری مورد تأکید قرار داده است و قواعد وحدتی در آموزه‌های پیامبر زیاد دیده می‌شود.

 وی به این نکته اشاره کرد که امروز با استفاده از ابزارهای نوین با فریب بشر با واژه‌های زیبا به نام دفاع از حقوق بشر، کودک و زن شاهد بدترین ظلم‌ها به این اقشار هستیم.

 وی ادامه داد: ۴۰۰ آیه دررابطه‌با حوزه مقاومت در اسلام در قرآن داریم و این آیات در بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت بروز و ظهور پیدا می‌کند.

 رمضانی افزود: اینکه دین اسلام منادی صلح مطلق باشد به این معنا که به هر جهتی با نظام کفر باشد معنایی ندارد و صلح باید همراه با عدل باشد و نمی‌توان با صلح مطلق سفارت خانه‌های اسرائیل غاصب در خاک مسلمانان را پذیرفت.

اربعین به‌عنوان یک رسانه بزرگ و قدسی مطرح است

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور نیز در این آیین گفت: اربعین به‌عنوان یک رسانه بزرگ و قدسی مطرح است و کارکردهای آموزشی، اطلاع رسانی، بسیج مردمی، اتحاد و همبستگی دارد و تمامی ارزش های خبری را در بر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حمید احمدی افزود: معرفت افزایی و آگاهی بخشی و مقابله با افکار انحرافی در مورد اربعین مهم است و رسانه‌ها نقش موثری در این زمینه دارند.

وی گفت: اگر در اربعین مثل سایر مناسک، به هدف تمدنی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند توجه نداشته و آن را تبیین نکنیم دچار آسیب می‌شویم و لذا نیازمند تولید ادبیات مناسب از طرف ادبا و نخبگان و اهالی رسانه هستیم.

وی ابراز کرد: مجمع جهانی اهل‌بیت مرجع هماهنگی بین علما و نخبگان شیعه در جهان است تا مراسم‌هایی چون اربعین پر بارتر برگزار شود این در حالیست که مواجه با هجوم و حملاتی علیه حرکت‌هایی چون اربعین هستیم و برخی افراد ندانسته به مسائل نادرست دامن می‌زنند.

احمدی ادامه داد: برای مقابله با این افراد نیازمند ادبیات به روز در دفاع از این حرکت هستیم و اگر می‌خواهیم اربعین تمدنی داشته باشیم نیازمند تدوین خوب محتوا می‌باشیم. 

 گروهی از فعالان فرهنگی و هنری که آثار فاخر در زمینه‌هایی چون عکس، مستند،‌عکس نگاشت و فیلم در اربعین تولید کرده بودند نیز در پایان این آیین مورد تجلیل قرار گرفتند.




انتهای خبر /


 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50580