printlogo


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی: 
غزه اهمیت وحدت مسلمانان را مضاعف می‌کند 
غزه اهمیت وحدت مسلمانان را مضاعف می‌کند 
کد خبر: 50598
نماینده مردم قم با اشاره به اینکه سال‌ها فلسطین محور اصلی وحدت مسلمانان است، گفت: امروز جنایات رژیم صهیونیستی و نسل کشی آنها در غزه مسئله وحدت را مضاعف می‌کند و جز با وحدت پیروزی برای غزه حاصل نخواهد شد. 
محمد منان رئیسی ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: امروز مسئله اصلی جهان اسلام موضوع فلسطین و غزه است البته این مسئله در سال‌های قبل هم به‌عنوان موضوع اصلی جهان اسلام مطرح می‌شد؛ اما این روزها باتوجه‌به افزایش جنایت‌ها و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه دارای اهمیت مضاعف شده است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت‌ها و ملت‌های اسلامی هم وظیفه شرعی و هم وظیفه انسانی در خصوص مسئله دارند و باید دراین‌خصوص واکنش صریحی داشته باشند و  عکس‌العمل مناسب ملت‌ها و کشورهای اسلامی در خصوص غزه تبدیل به محور وحدت خواهد شد. 

به خاطرنشان کرد: باوجود همه تلخی‌ها و ناراحتی‌هایی که در غزه مشاهده می‌کنیم می‌توان از این فرصت بهره برد و مسلمانان اعم از شیعه و اهل‌سنت و عرب و غیرعرب حول محور غزه احساس مسئولیت کنند و همگی برای پیروزی مردم غزه کار عملی انجام دهند که این‌گونه مطمئناً پیروزی برای غزه حاصل خواهد شد. 

منان رئیسی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران الگوی موفقی در وحدت میان ادیان الهی و مذاهب اسلامی می‌تواند باشد به طور مثال در مجلس شورای اسلامی که به فرموده امام خمینی رحمت‌الله علیه در رأس امور است ادیان و مذاهب مختلف دارای نمایندگانی هستند و ایفای نقش می‌کنند و تعامل بسیار سازنده‌ای دارند پس وقتی صحبت از وحدت به میان می‌آید یک مسئله تجربه شده و قابل‌اجرا است. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ایران بر اساس چارچوب‌های مصوب همه ادیان ابراهیمی و همه مذاهب آزادی بیان دارند برای برگزاری مناسک دینی خود آزادانه عمل می‌کنند.

وی عنوان داشت: مسئله وحدت بسیار بااهمیت است و پیروزی‌های زیادی را حاصل می‌کند به همین علت دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل‌سنت هستند؛ زیرا لازمه تداوم رویکرد استعماری آنها این است که بین مسلمانان اختلاف ایجاد شود.

انتهای خبر /170

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50598