printlogo


دبیر مجمع راویان دفاع مقدس قم:
دفاع‌مقدس، پایان دکترین جنگ بی‌پایان آمریکا بود
دفاع‌مقدس، پایان دکترین جنگ بی‌پایان آمریکا بود
کد خبر: 50620
دبیر مجمع راویان دفاع مقدس قم گفت: دفاع مقدس پایان دکترین جنگ بی‌پایان آمریکا در منطقه بود، مقاومت رزمندگان اسلام در میدان نبرد جایگاه ملت ایران را برای همیشه تغییر و کشور ما را در برجسته‌ترین فراز تاریخ خود قرار داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدتقی ارزندی بیان کرد: نظام سلطه باهدف تحمیل اراده خود برای شکست انقلاب نوپای اسلامی ایران در روزهای آغازین انقلاب غائله‌های خونینی برای تجزیه ایران در استان‌های مرزی طراحی کرد و به اجرا گذاشت، با شکست و ناکامی طراحان در توسعه جنگ‌های داخلی، جنگ گسترده‌ای با تحریک صدام و حمایت تعدادی از کشورهای منطقه علیه ایران اسلامی آغاز شد.

 وی افزود: ارتش بعث عراق پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با افزایش هشت لشکر خود به ۱۲ لشکر، سازمان زرم خود را از لحاظ کمیت و کیفیت ارتقا داد و در تاریخ سی و یکم شهریور ۱۳۵۹ از زمین، هوا و دریا حمله سراسری خود را به ایران آغاز کرد.

 وی ادامه داد: نظامیان بعثی با تصرف نقاط مهم مرزی، به سمت شهرها حرکت کردند. اما نیروهای نظامی و ملت مؤمن و شجاع ایران با حضور به‌موقع و صف‌آرایی در مقابل دشمن متجاوز به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تمامی ظرفیت‌های فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دینی خود را به کار گرفت و مانع پیشروی دشمن شد.

 ارزندی گفت: با شکست زودرس در هفته اول جنگ، آرزوهای صدام که می‌خواست ظرف یک هفته به تهران برسد، نقش‌برآب شد و تا پایان جنگ تحمیلی نیز دشمن نتوانست به خواسته‌های خود دست پیدا کند، در مقابل رزمندگان اسلام به پیروزی‌های بسیاری دست یافتند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک میهن به دست دشمن بیفتد.

 وی بیان کرد: ملت شریف ایران پس از هشت سال جنگ نابرابر ضمن بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی سربلند از میدان بیرون آمد؛ درحالی‌که ایران قبل از انقلاب اسلامی چه در دوره قاجار چه در دوره پهلوی اول و دوم در تمامی جنگ‌ها شکست‌خورده و دستاوردی جز ازدست‌رفتن سرزمین‌های خود و امضا قراردادهای نگین نداشت.

 وی ادامه داد: هدف دشمن از تحمیل جنگ، تجزیه ایران باهدف جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی بود؛ اما مقاومت وصف‌ناپذیر ملت ایران در جنگ موجب پایداری و بقای انقلاب اسلامی شد؛ به طور حتم، دستاورد و پیامدهای جنگ همان‌طور که امام خمینی (ره) در کلام خود بارها فرمودند بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تر از اهداف سیاسی آن بوده است.

 دبیر مجمع راویان دفاع مقدس قم گفت: ایران مقتدر دیگر خود را درگیر جنگ‌های کوچک و محلی و مرزی نمی‌کند، دایره دفاعی ایران به بیش از پنج هزار کیلومتر گسترش‌یافته است؛ امروز به برکت این تفکر مسئله جهاد در منطقه رشدیافته و نهادینه شده است. جریان‌های مجاهدانه در لبنان، یمن، فلسطین، عراق و سوریه قدرت‌های مهم منطقه‌اند. جریان نو ظهوری که با شکست داعش به‌عنوان بزرگ‌ترین چالش در تاریخ اسلام مدیریت امنیت در منطقه را به دست گرفته است.

 وی افزود: از سوی دیگر ساقط کردن پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکا توسط سامانه‌های داخلی، عملیات موشکی ایران بر علیه پایگاه عین الاسد آمریکا در بغداد، عملیات موشکی وعده صادق بر علیه اسرائیل، دست ایران را بر آمریکا و اسرائیل بازکرده و دکترین جنگ بی‌پایان آمریکا و شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل را باطل نموده و بر آن خط بطلان کشیده است.

 وی ادامه داد: بر همگان ثابت شد آمریکا مانند گذشته نمی‌تواند وارد جنگ‌های بزرگ شود و در ائتلاف‌سازی ناکام مانده، نظامیان آمریکایی مانند تبهکاران و گروهک‌ها دست به اقدام‌های نظامی کوچک می‌زنند و از صحنه فرار می‌کنند. به لطف موشک‌های دوربرد، دقیق و قدرتمند جمهوری اسلامی ناوهای غول‌پیکر از هرگونه مزیتی ساقط شده‌اند و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه امنیت ندارند. امروز خواست جبهه مقاومت، اخراج تمامی نیروهای متجاوز بیگانه از منطقه است و این روند پیروزی در برابر دشمن تا تحقق کامل و رسیدن به هدف دنبال خواهد شد.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50620