printlogo


مدیرکل هواشناسی قم:
۹.۳ میلی‌متر بارش باران در قم به ثبت رسید
۹.۳ میلی‌متر بارش باران در قم به ثبت رسید
کد خبر: 50730
مدیرکل هواشناسی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۹.۳ میلی‌متر بارش باران در ایستگاه هواشناسی سالاریه این شهر به ثبت رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهران حیدری افزود: از روز گذشته بارش باران در این استان آغاز شده و بیشترین بارش مربوط به روستای خاوه در بخش کهک این استان با ۱۴ میلی‌متر بارندگی است.
وی با اشاره به این‌که بیشترین بارندگی در بخش کهک این استان دریافت شده، اضافه کرد: روستای ورجان با ۱۳.۷، فردو ۱۲.۴، وشنوه ۱۱.۷، بیدهند ۱۱.۲ و امامزاده اسماعیل ۹.۱ به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
بارش باران در این استان در سال زراعی گذشته (اول مهر ۱۴۰۲ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳) در مقایسه با بلندمدت (میانگین ۳۰ سال گذشته)، ۷.۷ میلی‌متر معادل ۵.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
در سال زراعی گذشته ۱۵۹.۲ میلی‌متر بارش و در بلندمدت ۱۵۱.۶ میلی‌متر بارش باران در قم به ثبت رسیده است.
۱۰۲.۵ میلی‌متر باران در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نیز در این استان به ثبت رسید که نسبت به سال زراعی گذشته ۵۵.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
در سال زراعی گذشته بارش باران در ۱۴ استان بالاتر از بلندمدت بود که قم رتبه چهاردهم را کسب نمود؛ سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان جنوبی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره‌تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50730