printlogo


مدیرکل راه و شهرسازی قم:
سایت ۵۶۰هکتاری، ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد
سایت ۵۶۰هکتاری، ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد
کد خبر: 50830
مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به آخرین وضعیت سایت ۵۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن استان، گفت: متوسط پیشرفت کل این سایت مسکونی ۴۰ درصد است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حسین زنجیرانی فراهانی اضافه کرد: در این سایت که یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های تولید مسکن در کشور است حدود ۳۰ هزار واحد به‌صورت آپارتمانی در دست احداث است.

 وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از احداث اسکلت این واحدها به پایان رسیده و پیمانکاران در حال تکمیل نماکاری، تأسیسات و نازک‌کاری واحدهای مسکونی هستند.

 مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: برای پیشبرد بهتر این طرح، پیمانکاران به‌صورت هم‌زمان در پروژه‌های مختلف مشغول عملیات عمرانی هستند تا روند تکمیل و تحویل این واحدها در زمان‌بندی‌های تعریف شده، آماده شود.

 زنجیرانی فراهانی با اشاره به برخی از مشکلات زیربنایی طرح نهضت ملی مسکن، افزود: تکمیل زیرساخت آب و برق سایت های نهضت ملی مسکن با روند کندی در حال انجام است.

 وی گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان قم تاکنون برای بیش از ۷۰ هزار نفر تخصیص پروژه صورت‌گرفته است.

 وی اظهار امیدواری کرد که با تکمیل زیر ساخت‌های لازم تا پایان امسال حدود چهارهزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شود.

 نمای کلی سایت‌های نهضت ملی مسکن قم

 در استان قم ۲۰۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت کردند که ازاین‌بین ۸۵ هزار نفر در قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند، هم اینک عملیات ساخت واحدهای مسکونی برای ۷۵ هزار نفر در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن استان در حال انجام است.

 شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده است.

 در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

 شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا خواهد شد.

 سایت ۴۸۰ هکتاری طایقان در هفت‌کیلومتری شهرک پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد. ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان است.

 همچنین سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.

 در این سایت افزون بر هفت هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن طراحی شده است و واحدهای مسکونی به‌مرور به‌صورت ساخت اسکلت و سفت‌کاری و یا واگذاری زمین انفرادی به متقاضیان اختصاص می‌یابد. قطعات زمین‌های سایت اسلام‌آباد قنوات به‌صورت یک‌طبقه حیاط‌دار ۲۰۰ متری طراحی شده است.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50830