printlogo


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم:
۲۵ فرصت طلایی سرمایه‌گذاری در قم معرفی شد
۲۵ فرصت طلایی سرمایه‌گذاری در قم معرفی شد
کد خبر: 50831
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم با بیان اینکه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان، بسیار بزرگ اما ناشناخته است، گفت: ۲۵ محور دارای اولویت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شده و حمایت‌های ویژه برای این بخش‌ها به عمل خواهد آمد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهدی فراهانی بیان کرد: در کنار موقعیت‌های استراتژیک جغرافیایی، فرهنگی، جمعیتی و مذهبی، استان قم از موقعیت ممتاز و شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار است.

 وی افزود: باتوجه‌به اهمیت سرمایه‌گذاری در توسعه اقتصادی، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قم در اداره کل امور اقتصادی و دارایی مستقر است و برای تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، اقدام به شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در قالب یک طرح پژوهشی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، کرده است.

 وی با اشاره به این که در این میان ۲۵ فرصت، مورد تأیید سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران قرار گرفته است، ادامه داد: ۱۵ عنوان فرصت سرمایه‌گذاری از بهار سال جاری در دسترس عموم قرار گرفته و ۱۰ عنوان دیگر از تابستان به فرصت‌های سرمایه‌گذاری اضافه شده است.

 فراهانی گفت: ۹ طرح از مجموع ۲۵ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش خدمات، هشت طرح در بخش صنعت، ۶ طرح در بخش گردشگری و ۲ طرح در بخش کشاورزی است.

 وی در خصوص طرح‌های خدماتی بیان کرد: راه‌اندازی خط B قطار شهری، فاز ۲ خط یک مترو، احداث بندر خشک سلفچگان، احداث سردخانه پنج‌هزارتنی، احداث مجتمع ورزشی در شهر دستجرد، احداث شهربازی روباز، راه‌اندازی مجتمع بازی‌های دیجیتال، احداث سالن ورزشی در قنوات و تملک و مرمت یکی از خانه‌های تاریخی، ۹ طرح شناسایی شده در بخش خدمات هستند.

 وی همچنین درباره هشت طرح صنعتی معرفی شده در فرصت‌های سرمایه‌گذاری ادامه داد: تولید و مونتاژ خودرو، ساخت نیروگاه خورشیدی، نیروگاه تولید برق مقیاس کوچک، تولید باتری لیتیومی، طرح ایجاد مرکز پلاسما، تولید بتاکارون، احداث مجتمع تجاری تولید پوشاک و کاپشن و تولید قالب کفش و صنایع پلاستیک از جمله طرح‌های صنعتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان هستند.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم اضافه کرد: احداث هتل پنج‌ستاره و برج تجاری، احداث مجتمع گردشگری در مسیر گرمسار و در شهر کهک، احداث تالار پذیرایی و مجموعه رستوران و کافی‌شاپ در بوستان زائر، فرصت‌های معرفی شده در بخش گردشگری هستند.

 وی همچنین احداث مزرعه چندمنظوره گلخانه‌ای و تولید گیاهان دارویی را دو طرح معرفی شده در بخش کشاورزی عنوان کرد.

 فراهانی یادآور شد: استان قم با وسعتی بیش از ۱۱ هزار و ۲۳۸ کیلومترمربع در چهارراه مواصلاتی ۱۷ استان در قلب کشور واقع است که دارای ظرفیت‌های عظیم انسانی، جغرافیایی و صنعتی است.

 وی وجود شهرک‌های صنعتی متعدد به‌ویژه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را حکایت از آن دانست که قم، منطقه‌ای طلایی برای حضور فعالان اقتصادی جهان اسلام و سایر مناطق دنیا است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی در استان قم از خدمات ویژه فراجا برای خود و اعضای خانواده برخوردار هستند که می‌توانند این خدمات را به‌سهولت و سرعت از دفتر ویژه خدمات فراجا در این اداره کل دریافت کنند.

 وی در پایان گفت: سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از خدمات فراجایی به معاونت اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم به نشانی بلوار الغدیر، بعد از پمپ‌بنزین، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، مراجعه یا با شماره ۰۲۵۳۲۱۲۱۳۲۵ تماس حاصل نمایند.



انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50831