printlogo


رئیس کتابخانه حرم حضرت معصومه (س) خبر داد:
اهدای ۴۹۴۵ جلد کتاب به کتابخانه حرم
اهدای ۴۹۴۵ جلد کتاب به کتابخانه حرم
کد خبر: 50836
رئیس کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: در نیمه نخست امسال، چهارهزار و ۹۴۵ جلد کتاب شامل یک هزار و ۶۶ عنوان به این کتابخانه اهدا شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام صادق فلاح‌پور افزود: از این تعداد بالغ بر ۲ هزار و ۵۳۰ جلد بررسی و برحسب موضوع و اولویت فهرست‌نویسی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در نیمه نخست پارسال، تعداد منابع اهدایی به کتابخانه پنج هزار و ۹۹۲ جلد بود که از این تعداد، یک هزار و ۸۱۶ عنوان بالغ بر چهارهزار و ۹۶۰ جلد فهرست‌نویسی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.
به گفته وی، این تعداد کتاب توسط مراجع و علما، زائران، مؤلفان و مردم فرهنگ‌دوست به کتابخانه آستان مقدس قم اهدا شده است.
فلاح‌پور ادامه داد: همچنین در نیمه نخست پارسال، کتابخانه حرم حضرت معصومه (س)، یک هزار و ۶۸۳ جلد کتاب از منابع مازاد را به مراکز مختلف فرهنگی و آموزشی اهدا کرده است.
وی با بیان این‌که ۸۰ درصد منابع کتابخانه آستان در زمینه‌های علوم‌انسانی و اسلامی است، گفت: ثبت‌نام در کتابخانه حرم حضرت معصومه (س) مردادماه هر سال آغاز می‌شود و به‌صورت سالانه و موقت در مقاطع تحصیلی دوازدهم، دانشجویان کاردانی و کارشناسی و بالاتر و همچنین حوزویان تمامی سطوح صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به این‌که سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر به این کتابخانه مراجعه می‌کنند، افزود: تعداد عضویت‌های فعال در ۲ واحد خواهران و برادران بیش از ۳ هزار نفر به‌صورت سالانه می‌باشد.
۱۸۷ هزار و ۳۶۹ جلد کتاب در کتابخانه حرم حضرت معصومه (س) موجود است.
کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) از ۲ بخش برادران و خواهران و یک کتابخانه اقماری ویژه حرم مطهر (ویژه برادران و خواهران) تشکیل شده است؛ هر یک از بخش‌های خواهران و برادران به تفکیک دارای تالار دانشجویی، دانش‌آموزی و محققین می‌باشد.
کتابخانه هر روز به‌جز تعطیلات رسمی از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ شب فعال بوده و آماده ارائه خدمات به اعضا می‌باشد.

انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50836