printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
نماز جمعه نصر قوت قلب جبهه مقاومت بود
نماز جمعه نصر قوت قلب جبهه مقاومت بود
کد خبر: 50843
اقامه نماز جمعه‌ نصر توسط رهبر معظم انقلاب و سخنرانی ایشان برای مردم کشورمان و مردم منطقه مخصوصاً کشورهای لبنان و فلسطین قوت قلبی برای جبهه مقاومت بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» رژیم جعلی و صهیونیستی و کودک کش اسرائیل بعد از شهادت فرماندهان خط مقدم لبنان و در ادامه جنایت‌های خود همچنین با شهادت سید حسن نصرالله خود را پیروز میدان می‌دید و از این پیروزی سرمست بود و فضای عمومی لبنان و کشورهای منطقه در پی شهادت دبیر کل حزب‌الله در بهت و حسرت و غم بود اما جبهه مقاومت باگذشت چند روز از این اتفاق با اقدامات متعدد و مختلف توانست ورق را برگرداند.
همچنین در ادامه این اتفاقات ضربه سنگین، برق‌آسا و توام با غافلگیری ایران به این رژیم جعلی در عملیات وعده صادق 2 باعث افزایش روحیه جبهه مقاومت و همچنین تغییر موازنه قدرت به سمت این جبهه شد و اما تکمیل‌کننده این پازل قدرت برگزاری نماز جمعه نصر بود.
نماز جمعه تاریخی نصر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، صحنه‌ای از اتحاد ملت ایران و تأکید بر مقاومت اسلامی بود. این خطبه‌ها درزمانی بسیار حساس بیان شد که منطقه در پی شهادت شخصیت‌های برجسته مقاومت همچون سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه و واکنش مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به حملات رژیم صهیونیستی با موشک‌باران سه‌شنبه شب، باعث تقویت روحیه مقاومت در منطقه شد. حضور میلیونی مردم در این نماز جمعه در زمان تهدیدات رژیم صهیونیستی، اهمیت ویژه این خطبه‌ها را دوچندان کرد. خطبه‌های رهبر انقلاب در این نماز جمعه، حاوی پیامی روشن و صریح برای جهان بود و محور خطبه‌ها بر مسائل دینی، سیاسی و بین‌المللی استوار بود.

نماز جمعه تاریخی نصر  تجلی پیوند امت و امامت بود
از همین رو  آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به برپایی نماز جمعه تاریخی نصر، اظهار داشت: برپایی نماز جمعه تاریخی نصر  تجلی پیوند امت و امامت است و ضربه دیگری در کنار وعده صادق ۲ بر پیکر فرسوده رژیم صهیونیستی است.
وی ادامه داد: اگر امت اسلامی متحد شوند ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، دیپلماسی، رسانه‌ای، اقتصادی، دفاعی، امنیتی و نظامی هم یکی می‌شوند و قطعاً می‌تواند دشمن را از بین ببرد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز دشمن در حال سوءاستفاده از تفرقه است، گفت: در حال حاضر رژیم صهیونیستی با استفاده از تفرقه مسلمانان و با استفاده از انفعال برخی از مسلمانان، متأسفانه کشتارجمعی را در غزه شروع کرد و امروز هم در لبنان در حال ادامه دادن است و اگر امت اسلامی در مقابل این جنایت‌های اسرائیل متحد نشود این جنایت‌ها را در یمن، سوریه، عراق و... پیاده می‌کند.
وی اضافه کرد: دشمنان باهم افزایی که با یکدیگر دارند؛ رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای اروپایی؛ در مقابل مسلمانان ایستاده‌اند اما مسلمانان متأسفانه در سایه تفرقه، ترس، انفعال و سکوت و در برخی موارد هم همراهی با دشمن جز برنامه‌های آن‌ها  شده است.
اسرائیل با تحقق امت واحد در منطقه نابود می‌شود
آیت‌الله کعبی خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده که ملت‌های اسلامی بیدار شوند و فشارهای خود را بر کشورهایی که با دشمن همراهی می‌کنند و یا سکوت می‌کنند بیشتر کنند. تا زمانی که امت اسلامی بیدار نشود و علیه دشمن متحد نشود و رهبری واحد پیدا نکند مقتدر نمی‌شود.
وی ادامه داد: امت ضعیف طعمه گرگ‌ها می‌شود و امت قوی و پیشرفت، نمونه و پیشتاز خواهد شد و اقتدار امت اسلامی در سایه هم‌دلی و هم‌افزایی و اراده و عزم قوی ملت‌های مسلمان در کنار رهبری مشترک و دشمن‌شناسی به وجود می‌آید.
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به عوامل اقتدار امت اسلامی، تصریح کرد: پیشرفت علمی، پیشرفت اقتصادی، هم‌بستگی سیاسی و اجتماعی از عوامل اقتدار امت اسلامی است و همه این مسائل در پرتو شعار «انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بین اخویکم واتقوا الله لعلکم ترحمون» محقق خواهد شد.
وی گفت: ما باید برادری اسلامی را تحکیم کنیم و امروز تجلی این برادری اسلامی کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان است. تشکیل صندوق مشترک امت اسلامی برای کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان راه را برای اتحاد امت اسلامی هموار می‌کند.

خطبه عربی رهبری قوت قلب رزمندگان مقاومت بود
همچنین در این خصوص  حجت‌الاسلام سعید صلح‌میرزایی عضو مجلس خبرگان رهبری درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های  نماز جمعه نصر با اشاره به اینکه نماز جمعه همیشه سکوی پیوند عبادت و سیاست بوده است، گفت: در اتفاقات اخیر و جنایت‌های بی‌شمار رژیم صهیونیستی و بزرگداشت قهرمانی‌های رزمندگان حماس و حزب‌الله و بقیه گروه‌های جهادی، صبر و استقامت مردم فلسطین و لبنان، ترور شهید نصرالله و سردار نیلفروشان و بقیه فرماندهان حزب‌الله می‌توانست تجمیع شود و حضرت آقا این کار را کردند. به‌ویژه که برخی افراد درون کشور ممکن بود با تهدیدهای پوشالی اسرائیل و آمریکا بعد از انجام وعده صادق2، دلشان بلرزد و بعضی دوستان در بیرون مرزها هم واقعاً نگران بودند.
وی ادامه داد: ضمناً برگزاری بزرگداشت شهید مقاومت علامه سید حسن نصرالله نیز مسئله‌ی بسیار مهمی بود که خود حضرت آقا در این جلسه تشریف آوردند و برای اینکه دل مردم بیشتر مطمئن شود، از قبل نیز زمان و مکان حضور مشخص بود. دیدیم که ایشان نیم ساعت قبل از اذان، در جلسه‌ی قرائت قرآن حضورداشته و روضه را گوش کردند و تقریباً یک‌ ساعت برای مخاطبین داخلی و مسلمانان عرب‌زبان به‌ویژه مردم لبنان، فلسطین، رزمندگان حماس و حزب‌الله سخنرانی داشتند. این اقدام قوت قلب بود.
عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری از گذشته‌‌های دور، نماز عصر را بعد از نماز جمعه نمی‌ماندند و مراسم را ترک می‌کردند. ضمن اینکه وقتی در دانشگاه هم نماز جمعه داشتند، بااینکه فاصله‌ی آن با بیت رهبری کم‌تر از مصلی بود، ولی بعد از اقامه‌ی نماز جمعه، می‌رفتند و نماز عصر را فرد دیگری می‌خواند.
وی ادامه داد: در این مراسم دیدیم که خود ایشان نماز عصر را هم خواندند و به‌اندازه کافی ایستادند و تعقیبات نماز را هم کامل انجام داده و با مسئولان خوش‌وبش کردند و عجله‌ای برای خروج نداشتند. هر یک از این اقدامات برای دشمنان و دوستان پیام خاصی را منتقل می‌کند و الحمدالله دل مؤمنان شاد شد. بسیاری از مردمی که فرصت نشده بود حضرت آقا را ببینند، ولو از فاصله‌ی دور، دیدار ایشان نصیب‌شان شد.
حجت‌الاسلام صلح‌میرزایی در گفتگو با تسنیم عنوان کرد: برای کسانی که در داخل فهم اجتماعی از رابطه ولیّ و مردم را دارند و هم برای دشمنانی که به‌خاطر مشورت‌های غلط بعضی از خائنین به آنان فکر می‌کنند گسستگی بین ولیّ و مردم وجود دارد، پیام این نماز جمعه از جهت فرامتن پیام اقتدار و وحدت و هم‌چنین محبت بین امام و امت بود. ازنظر متن نیز دیدیم در خطبه‌ی اول، اصل بیان‌شان بحث وفاق بود؛ چه وفاق ملی و چه وفاق بین آحاد جهان اسلام و دولت‌های اسلامی.
وی گفت: یکی از نمودهای بسیار خوب برنامه‌ی نمازجمعه‌ی نصر این بود که مردم با ولیّ خود بیعت و تجدید عهد کردند. چه آن‌هایی که توانستند در نماز جمعه شرکت کنند و از شهرستان‌های مختلف از فواصل دور و نزدیک خود را به مصلی رساندند و چه آن‌ها که به هر دلیلی موفق به حضور نشدند.

رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه تهران با بیان این که کار درخشان نیروهای مسلح ما دو سه شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود، تاکید کردند: در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم و آنچه که منطقی، معقول و درست و نظر تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی است در وقت خود انجام می‌گیرد و در آینده هم اگر لازم شود باز انجام خواهد گرفت.


انتهای خبر /160

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50843