printlogo


معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی:
دولت نهضت ملی مسکن را ادامه می‌دهد
دولت نهضت ملی مسکن را ادامه می‌دهد
کد خبر: 50915
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح نهضت ملی مسکن باقوت توسط دولت، وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان دبیر شورای مسکن ادامه خواهد داشت و مردم بابت صاحب‌خانه شدن اطمینان خاطر داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  مسعود بیات منش با اشاره به اینکه وضعیت نهضت ملی مسکن در استان قم با یک اختلاف قابل‌قبولی، نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: پروژه‌های خوبی شروع شده و ۴۳ هزار واحد توسط همکاران شروع شده است.

 وی با تأکید بر اینکه تأمین زیرساخت این مسکن‌ها خیلی مهم است، عنوان کرد: باید طبق برنامه‌ریزی با زمان تحویل آن‌ها انجام شود.

بیات منش تصریح کرد: از همکاران در شرکت‌های آب و برق تقاضا دارم پیمانکاران را در پروژه‌هایی که در حال تکمیل است مشغول به کار کنند و طراحی آب و برق‌رسانی انجام شود.

 وی با بیان اینکه عمده پروژه‌های استان تا پایان امسال و شهریور سال آینده به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: برای ساخت مسجد و مدرسه هم هر چقدر مردم سرمایه‌گذاری کنند دولت هم به همان اندازه بودجه می‌دهد.

 بیات منش تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن باقوت توسط دولت، وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان دبیر شورای مسکن ادامه خواهد داشت و مردم بابت صاحب‌خانه شدن اطمینان خاطر داشته باشند.

 معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص چالش‌های پیشرو طرح توضیح داد: بانک‌های عامل طرح نهضت ملی، برای تأمین مالی و عقد قرارداد مابقی پروژه‌ها با جدیت بیشتری ورود داشته باشند تا مردم متحمل فشار کمتری شوند.

 وی افزود: بحث تأمین زیرساخت‌ها برق، آب و گاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باتوجه‌به این که به‌زودی این پروژه‌ها تحویل متقاضیان خواهد شد طراحی و اجرای زیرساخت‌ها اولویت دارد.

 بیات منش تصریح کرد: سهم یک‌سوم تعیین شده دولت و راه و شهرسازی با پیشرفت پروژه‌ها و اجرای زیرساخت‌ها، به شرکت‌های خدمات‌رسان و زیرساختی پرداخت خواهد شد.

 معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: ما در طرح نهضت ملی مسکن صرفاً به دنبال خانه‌سازی نیستیم و سیاست شهرسازی با تأمین زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی رو دنبال خواهیم کرد.

 وی توضیح داد: براین‌اساس یکی از نقاط مثبت در طرح نهضت ملی مسکن استان قم، پیشرو بودن در طراحی خدمات روبنایی و اجرای آن است.

 بیات منش ادامه داد: تأمین خدمات روبنایی با اولویت ساخت مدرسه و مسجد در سایت‌های نهضت ملی در دست پیگیری است که تاکنون طراحی ۳۵ باب مدرسه در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان انجام شده است و امیدواریم هر چه زودتر اقدامات اجرایی و ساخت آن توسط دستگاه‌های مرتبط آغاز شود.

 معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پایان عنوان کرد: در تأمین زیرساخت‌های و خدمات روبنایی سایت‌های نهضت ملی مسکن از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و به دنبال تأمین منابع مالی برای کاهش فشار اقتصادی به مردم خواهیم بود.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50915