printlogo


فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:
صدور ۲۱هزار و ۵۷۸ گواهینامه یک‌روزه موتورسیکلت
صدور ۲۱هزار و ۵۷۸ گواهینامه یک‌روزه موتورسیکلت
کد خبر: 50928
فرمانده انتظامی استان قم گفت: با اجرای طرح صدور گواهینامه یک‌روزه در این استان، از ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ تا پایان ۱۷ مهر ۱۴۰۳ تعداد ۲۱ هزار و ۵۷۸ فقره گواهینامه یک‌روزه در قم صادر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سردار محمدرضا میرحیدر قانون‌مدار کردن راکبان موتورسیکلت و موضوع آموزش آن‌ها را جزو برنامه‌های اصلی پلیس استان قم ذکر کرد.

 وی بیان کرد: اقدام برای یک‌روزه صادرکردن گواهینامه از گام‌های اولی بود که دست‌کم توانستیم موتورسیکلت‌سواران قم را به داشتن گواهینامه ملزم کنیم.

 وی افزود: گرچه استقبال از طرح صدور گواهینامه یک‌روزه نسبت به استان‌های دیگر کمتر بود؛ اما همکاران ما به‌خصوص در پلیس‌راه که موتورسیکلت‌سواران در مسیرهای روستایی بیشتر آسیب می‌بینند پیگیر هستند مردم در این مناطق گواهینامه دار شوند و حق بیمه حادثه‌دیده را بتوانند استفاده کنند.

 فرمانده انتظامی استان قم در پاسخ به سؤالی در مورد این که حجم متقاضیان برای انجام آزمون عملی صدور گواهینامه یک‌روزه زیاد است گفت: در این مورد دستور دادیم در بخش‌های تابعه استان هم آزمون انجام شود که جمعیت متقاضیان در مرکز استان کمتر شود.

 وی در ادامه با اشاره به این که برخورد با تخلف‌های موتورسیکلت‌سواران را باتوجه‌به ارتقای مبالغ جرایم رانندگی دنبال می‌کنیم گفت: در این طرح به‌زودی با پلاک‌های ناخوانا، مخدوش، پوشیده و قدیمی و موتورسیکلت‌های فاقد پلاک برخورد شده و نسبت به توقیف آن‌ها بر اساس دستورالعمل اقدام خواهد شد.

 میرحیدر ادامه داد: موتورسیکلت‌سوارانی که پلاک‌های مذکور را دارند بهتر است قبل از این که در طرح با آن‌ها برخورد شود پلاک موتورسیکلت خود را اصلاح و نسبت به رفع موانع اضافی که روی پلاک است اقدام نمایند و اگر پلاک آن‌ها ناخواناست با هماهنگی راهنمایی‌ورانندگی آن را اصلاح کنند.

 وی بیان کرد: مردم زمانی که موتورسیکلتی را فاقد پلاک می‌بینند گمان می‌کنند که راکب یا راکبان آن دنبال تخلفی هستند گرچه خیلی‌ها برای فرار از قانون این کار را انجام می‌دهند و ما با آن‌ها برخورد می‌کنیم و از رسانه‌ها انتظار داریم کمک کنند تا در آگاهی دادن به مردم موفق‌تر عمل کنیم.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50928