printlogo


وقتی حقیقت برملا شد؛
پایانی بر حاشیه‌سازی‌های اخیر در پروژه مترو
پایانی بر حاشیه‌سازی‌های اخیر در پروژه مترو
کد خبر: 50958
پروژه مترو در قم برخلاف اظهارنظرهایی که از سوی برخی افراد بیان شده در مسیر درستی در حال حرکت است به‌طوری‌که بررسی‌ها نشان می‌دهد روند نظارت و بازرسی به‌خوبی طی شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  در روزهای اخیر بار دیگر اخبار متروی قم در رسانه‌ها خبرساز شد، اخباری نه از جنس پیگیری پروژه و سرانجام آن، بلکه این بار موضوع در خصوص روند اجرای پروژه و مباحثی که در زمینه پیمانکاران این پروژه و مدیران قطار شهری قم بود که البته با ترفندهای خبری بزرگ‌نمایی هم در آن صورت گرفت.

سوء جریان در متروی قم


همه چیز از نشست خبری حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود طالبی در 18 مهرماه به مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس سازمان بازرسی کل کشور آغاز شد، جایی که وی اظهار داشت: در روند اجرای متروی قم سوء جریان هایی وجود داشته است.
همین صبحت های کلی این مقام مسئول کافی بود که تا جو شدیدی در رسانه‌ها علیه شهرداری به راه بیفتد؛ اما واقعیت ماجرا چه بود؟

نظارت‌ها موجب پیشرفت پروژه شده است


محمدرضا انگشت باف مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم در این باره به خبرنگار ما گفت: سازمان بازرسی در بررسی‌هایی در طی این سال‌ها در بررسی‌هایی که انجام داده به سال ساخت و ورود دستگاه حفاری به قم ایراد گرفته که در همین زمینه برای افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، پرونده کیفری تشکیل شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که موضوع خروج دستگاه حفاری از متروی قم چیست، بیان داشت: پیمانکار که مالک دستگاه حفاری مکانیزه متروی قم است به‌صورت رسمی و بعد از عدم نیاز پروژه به آن درخواست خروج آن را از پروژه داشت که در همان زمان با طی‌کردن روال قانونی و امضای استاندار قم به‌عنوان نفر اول در سازمان قطار شهری قم از قم خارج شد و هیچ ارتباطی به کم‌کاری پیمانکار یا شهرداری ندارد.
انگشت باف تأکید کرد: البته پیمانکار بدون مجوز تجهیزاتی را از قم خارج کرده بود که با قیمت‌گذاری کارشناس دادگستری مبلغ ۴۵ میلیارد تومان ارزش‌گذاری تجهیزات انجام شد و طی 3 قسط از صورتحساب‌های پیمانکار کم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: نظارت و پیگیری دستگاه‌های مسئول مانند دیوان محاسبات سو ازمان بازرسی موجب شده که متروی قم به این میزان پیشرفت فیزیکی داشته باشد.
در واقع باید گفت اظهارات صریح و بی‌پرده مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم پایانی بر حاشیه‌سازی‌های بود که در ماه‌های اخیر گاه‌وبیگاه رسانه‌ای می‌شد.

انتهای خبر /110


 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50958