printlogo


پیگیری قم فردا جواب داد؛
بودجه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ریزگردها
بودجه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ریزگردها
کد خبر: 50961
اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حل مشکل ریزگردها در قم خبر خوشی بود که این روزها رسانه ای شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» استان قم در طی دو سال اخیر به‌صورت جدی با مشکل ریزگردها که دیگر تبدیل به باران خاک شده‌اند دسته پنجه نرم می‌کند.

مشکلی که به اعتقاد کارشناسان نه‌تنها قم بلکه سایر استان‌ها را نیز درگیر می‌کند به‌طوری‌که در صورت عدم مقابله جدی، فوری و سریع با آن احتمال دارد که گریبان‌گیر ۲۰ میلیون نفر در کشور شود.
با افزایش روزهای آلوده در قم تیرماه امسال در خبری با تیتر «آزمون جدی نمایندگان قم؛ آیا مشکل ریزگردها حل می‌شود؟» از نمایندگان مجلس خواستیم که این موضوع را به‌صورت ویژه پیگیری کنند.


البته کار به همین خبر ختم نشد به‌طوری‌که با دو تن از نمایندگان قم که در دوره فعلی مجلس شورای اسلامی برای اولین‌بار وارد بهارستان شده بودند هم مصاحبه‌های جداگانه دراین‌خصوص که مطالبه مردم هم بود، انجام شد که هر دو بر ضرورت حل مشکل ریزگردها تأکید کردند.




بازدید نمایندگان از کانون ریزگردها
بعد از پیگیری خبرنگار ما بلافاصله دو نماینده قم حجت‌الاسلام روان‌بخش و منان رئیسی به همراه مسئولان مربوطه و کارشناسان از کانون ریزگردها بازدید کردند.


تقدیر نماینده قم از خبرنگار قم فردا

در مراسم روز خبرنگار حجت‌الاسلام روان‌بخش از پیگیری خبرنگار قم فردا تقدیر کرد و بیان داشت: ضمن قدردانی از پیگیری خبرنگار قم فردا بنده تا زمان پیگیری ایشان نمی‌دانستم که به این میزان منشأ داخلی در بحران ریزگردها تأثیر دارد و بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع پیگیری‌های لازم برای جذب منابع را آغاز کردیم.

جذب هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ریزگردها


بر اساس گزارش خبرگزاری صداوسیما در دیدار اخیر نمایندگان مردم قم  در مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت مقرر شد هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حل معضل ریزگردهای قم اختصاص یابد.
نمایندگان قم حجت‌الاسلام روان‌بخش و  منان رئیسی در دیداری که با وزیر نفت داشتند مقرر شد، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه‌های مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای حل معضل ریزگردهای قم اختصاص یابد.
هر چند که حل دائمی مشکل ریزگردها در قم نیازمند نگاه ملی، جذب منابع و تأمین حقابه است؛ اما همین گام نخست و اختصاص این رقم به را می‌توان به فال نیک گرفت.


انتهای خبر /۱۱۰



 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50961