printlogo


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:
اوقاف در تملکات پروژه موسی‌مبرقع دخالتی ندارد
 اوقاف در تملکات پروژه موسی‌مبرقع دخالتی ندارد
کد خبر: 50975
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه اوقاف در پروژه چهل اختران کوتاهی نکرده است، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان قم در تملک منازل و خانه‌های اطراف امامزاده موسی مبرقع هیچ دخالت و تصرفی نداشته و ندارد.
 حجت‌الاسلام عباس اسکندری در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به پروژه چهل اختران، اظهار داشت: پروژه چهل اختران، یک پروژه ملی است که در سفر رهبر معظم انقلاب به قم چند دستگاه متولی انجام این پروژه شدند.

 وی ادامه داد: منابع و اعتبارات این پروژه کاملاً مشخص است و در ابتدای شروع این پروژه بااعتباری که از سوی دفتر رهبری تخصیص شد خانه‌هایی خریداری شد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه اوقاف در پروژه چهل اختران کوتاهی نکرده است، گفت: بعد از تخصیص اولیه به این پروژه، به دلیل عدم توانایی دولت‌ها این پروژه روز زمین باقی ماند.

 وی اضافه کرد: طبق توافق قرار شده است هر موقع خانه‌های اطراف تملک شد تحویل اوقاف شود تا عملیات عمرانی در آن شروع شود.

 حجت‌الاسلام اسکندری در ادامه تأکید کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان قم در تملک منازل و خانه‌های اطراف امامزاده موسی مبرقع هیچ دخالت و تصرفی نداشته و ندارد.

 وی اضافه کرد: اوقاف عرفاً، شرعاً و قانوناً هیچ دخالتی در این خصوص ندارد و متولی تملکات شهرداری و مسکن شهرسازی است و اداره اوقاف تنها به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار مشخص‌شده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه در آن چیزی که وظیفه اوقاف است تأخیری رخ نداده است، بیان کرد: اداره اوقاف در این زمینه کوتاهی نکرده و در کنار سازندگان و مسئولین پروژه بوده و همکاری لازم را داشته و خواهد داشت.

 وی تصریح کرد: قرار است با تملکاتی که صورت می‌گیرد یک شبستان ۳ هزارمتری ساخته شود البته در حال حاضر یک شبستان ۹۰۰ متری در حال احداث است.


انتهای خبر /160

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50975