printlogo


مدیرعامل شرکت برق استان قم خبر داد:
کاهش ۶۰ درصدی سرقت کابل برق
کاهش ۶۰ درصدی سرقت کابل برق
کد خبر: 50977
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم، با اشاره به بهینه‌سازی شبکه برق با تبدیل شبکه سیمی به خود نگه‌دار، گفت: آمارها نشان می‌دهند در سال ۱۴۰۲ تعداد موارد سرقت ۱۲.۶٪ نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش‌یافته است. سپس در سال ۱۴۰۳، این کاهش به ۶۰.۵٪ نسبت به سال ۱۴۰۲ رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» یوسف صادقی گفت: آمار مقایسه‌ای سرقت سیم‌های مسی در استان قم نشان می‌دهد که طی شش ماه ابتدایی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳، این سرقت‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته‌اند که ناشی از تلاش‌های نهادهای انتظامی، قضائی، امنیتی و اجرای طرح‌های بهینه‌سازی شبکه توزیع برق است.

 وی افزود: در خصوص وزن سیم‌های مسروقه، از ۵۰ تن در سال ۱۴۰۱، این عدد به ۳۳ تن در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که نشان‌دهنده کاهشی حدود ۴۰٪ است. همچنین در سال ۱۴۰۳ نیز، میزان سیم مسروقه به ۹۴۷۹ کیلوگرم رسید که معادل ۵۸.۶٪ کاهش نسبت به سال ۱۴۰۲ است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم، از اولویت اول بهینه‌سازی شبکه برق با تبدیل شبکه سیمی به خود نگه‌دار خبر داد و از کاهش چشمگیر سرقت شبکه توزیع برق با سیم مسی در استان خبر داد.

 صادقی از همکاری نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی و همچنین سپاه امام علی ابن ابی‌طالب استان برای حفظ امنیت عمومی و حمایت از بیت‌المال تشکر کرد و بر ادامه اجرای طرح‌های بهینه‌سازی تأکید نمود و اظهار داشت: اجرای طرح‌های تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگه‌دار نیز نقش مؤثری در این کاهش داشته است.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50977