printlogo


 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم مطرح کرد:
تشریح برنامه‌های سالروز رحلت موسی مبرقع در قم
تشریح برنامه‌های سالروز رحلت موسی مبرقع در قم
کد خبر: 51043
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم ویژه‌برنامه‌های سالروز رحلت امامزاده موسی مبرقع (ع) را در سطح شهر و این آستان مقدس را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام صدر ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ایام وفات حضرت موسی مبرقع در این آستان مقدس که در صحن امامزاده موسی مبرقع برگزار شد، اظهار داشت: حضرت موسی مبرقع (ع) در سال ۲۱۴ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد و در بیست و دوم ربیع‌الثانی سال ۲۹۶ هجری قمری در شهر مقدس قم وفات یافت.

وی ادامه داد: حضرت موسی مبرقع یکی از ۴۴۰ امامزاده مدفون در قم و فرزند امام نهم شیعیان حضرت امام جواد (ع) و برادر تنی امام هادی (ع) است.
 مدیر اجرایی آستان امامزاده موسی مبرقع علیه‌السلام با اشاره به اینکه ایشان در دوران حیات در قم مورد تکریم بزرگان و مردم شهر بود، گفت: این بزرگوار در ۴۰ سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در این شهر ساکن بود.

 ۶۰ درصد زائران امام زاده موسی مبرقع در قم، زائران خارجی هستند
وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد زائران امام زاده موسی مبرقع در قم، زائران خارجی هستند و هر سال زائرانی از کشورهای عراق، پاکستان و هند به آستان این امامزاده مشرف می‌شوند.

 حجت‌الاسلام صدر بیان کرد: ویژه‌برنامه‌هایی سالروز رحلت این امامزاده واجب‌التعظیم در موضوعات مذهبی، خدماتی، فرهنگی، ادبی و هنری پیش‌بینی‌شده که در روزهای دوم تا پنجم آبان‌ماه در آستان حضرت موسی مبرقع (ع) برگزار شود.


تدارک ۶ برنامه ویژه برای ایام رحلت موسی مبرقع
همچنین در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی با اشاره به‌ویژه برنامه‌های رحلت حضرت موسی مبرقع (ع) تصریح کرد: در مراسم‌های ویژه رحلت آن حضرت ۶ برنامه تدارک‌دیده‌شده است.

 وی ادامه داد: در کشور، امامزاده‌های بلافصل بسیار کم دیده می‌شود؛ ولی در قم مضجع شریف حضرت معصومه (س) و حضرت موسی مبرقع (ع) را داریم که باید در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت عملکرد ویژه و درخوری را شاهد باشیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم ادامه داد: دوم آبان ساعت ۱۹ آیین شب‌شعر با عنوان یک ماه و چهل ستاره برگزار خواهد شد و در روز سوم آبان ساعت ۱۰ صبح با حضور آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار و همراه با مداحی مداحان اهل‌بیت و قرائت قرآن، غبارروبی مضجع شریف امامزاده موسی مبرقع انجام می‌شود.

 وی افزود: قرائت دعای کمیل در شب جمعه و قرائت دعای ندبه در صبح جمع از دیگر برنامه‌های هفته جاری است همچنین درب حرم مطهر موسی مبرقع در شب جمعه تا صبح جمعه به روی مؤمنان باز است تا برنامه‌های مختلف را برای آنان داشته باشیم.
حجت‌الاسلام صمدانی با اشاره به برگزاری آیین تعویض پرچم امامزاده موسی مبرقع (ع) با حضور خادمان حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و امامزادگان قم گفت: مراسم عزاداری شب رحلت یکی از برنامه‌های مهم ما برشمرده می‌شود که جمعه هفته جاری ساعت ۲۰ آغاز می‌شود و برنامه‌های متعددی را اجرا می‌شود.

همچنین در خاتمه این برنامه مهدی کلانترزاده مدیر روابط‌عمومی شهرداری قم به اقدام‌های شهرداری برای سالگرد وفات امامزاده موسی مبرقع (ع) اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین این برنامه‌ها استقرار تیم‌های آتش‌نشانی، سرویس‌های اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی، خدمات پارکینگ رایگان، ایجاد سرویس‌های بهداشتی سیار، تأمین آب شرب، فضاسازی شهری، برپایی موکب فرهنگی برای کودکان و نوجوانان است.


انتهای خبر /160

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51043