printlogo


رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:
پژوهش‌های حوزوی به نظام اسلامی معطوف شود
پژوهش‌های حوزوی به نظام اسلامی معطوف شود
کد خبر: 51055
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با تأکید بر نقش مهم حوزه در پاسخگویی به بخشی از نیازهای کشور، گفت: پژوهشگران و اندیشمندان حوزه تحقیقات و پژوهش‌های خود را به نیازهای نظام معطوف و نزدیک کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نهاوندی روز سه‌شنبه در نشست مشترک با هیئت‌رئیسه مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هر چند حوزه در موضع نظریه‌پردازی، وظایف خود را از طریق مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دنبال می‌کند؛ ولی در این زمینه، باید پردیس‌هایی شکل بگیرد که نیازهای نظری عقبه تئوریک جامعه دینی را تأمین کند.

 وی ادامه داد: مرکز تحقیقات اسلامی جایگاه و واسطه‌ای میان نظام تقنینی با حوزه‌های علمیه است که می‌تواند خلأ تقنینی و قانون‌گذاری را با نظریات فقهی و دینی رفع کند.

 وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از موضع کنشگری‌های سیاسی به کنشگری‌های استراتژیک نزدیک شویم و نخبگان حوزوی را به جایگاه اثرگذاری در نظام نزدیک کنیم، بهترین زمینه‌ها استفاده از ظرفیت مراکزی مانند مرکز تحقیقات مجلس است.

 رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برای برگزاری دوره مدرسه پارلمانی ویژه نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اعلام آمادگی کرد و گفت: در این دوره‌ها، طلاب و اساتید با روش‌ها و شیوه‌های قانون‌گذاری آشنا می‌شوند و اگر در آینده در جایگاه نظارت، موضع‌گیری و آسیب‌شناسی تقنینی قرار گیرند، با شناخت کافی در این حوزه‌ها وارد شوند.

 رئیس هیئت‌رئیسه مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه نیز با بیان اینکه مجمع طلاب متشکل از ۲۰۰ نماینده شامل ۸۰ استاد سطوح عالی حوزه و طیف گسترده‌ای از طلاب مبلغ و نخبه از سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: این ظرفیت بزرگ که جوشیده از دل حوزه مقدسه قم است، آماده هر گونه همکاری با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال‌الدین رضوی مهر ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های هیئت‌رئیسه مجمع طلاب، خواهان انعقاد یک تفاهم‌نامه برای همکاری‌های مشترک میان مجمع طلاب و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شد.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51055