printlogo


رئیس پلیس‌راه استان قم مطرح کرد:
افزایش تصادفات جرحی در قم
افزایش تصادفات جرحی در قم
کد خبر: 51099
رئیس پلیس‌راه استان قم گفت: در هفت ماه نخست سال جاری شاهد افزایش تصادفات جرحی در جاده‌های استان قم بودیم که علت اصلی آن عدم توجه کافی راننده به جلو بوده است.
سرهنگ روح‌الله شاکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری شاهد افزایش ۱۸ درصدی تصادفات منجر به فوت بودیم؛ اما این آمار برای مهرماه سال جاری به‌صورت کاهشی بوده و طبق آمار در صحنه تصادف شاهد کاهش ۱۸ درصدی فوتی‌ها نسبت به مشابه سال گذشته بودیم و علت آن هم تلاش پلیس‌راه برای فرهنگ‌سازی و همچنین برخورد با متخلفان جاده‌ای بوده است. 

رئیس پلیس‌راه استان قم ادامه داد: در تصادفات جرحی متأسفانه در هفت ماه نخست سال جاری شاهد افزایش تصادفات بودیم که دلایل متعددی داشت.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات جاده‌ای استان قم در پایان هفته رخ می‌دهد از جمله در روزهای سه‌شنبه به علت حجم ترافیک بالایی که به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کند که حدود ۱۵ درصد تصادفات را شامل می‌شود همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه با حدود ۱۶ درصد تصادفات را شامل می‌شود. 

شاکری بیان داشت: بیشترین ساعات تصادفات در هفت ماه نخست سال جاری به‌صورت کلی از ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب بیشترین آمار تصادفات را شامل می‌شود؛ اما ساعات تصادفات فوتی متفاوت‌تر است بیشترین تصادفاتی که منجر به فوت شده از غروب آفتاب تا ساعت حدود ۱ تا ۲ نیمه‌شب بوده است.

رئیس پلیس‌راه استان قم در خصوص علت اصلی تصادفات در جاده‌های استان قم تصریح کرد: حدود ۴۹ درصد از تصادفات جاده‌ای به علت عدم توجه راننده به جلو بوده است، همچنین تغییر مسیر ناگهانی نیز علت بعدی تصادفات جاده‌ای استان قم است که ۱۷ درصد تصادفات را شامل می‌شود، سومین عامل تصادفات نیز عدم رعایت فاصله طولی است.

وی تأکید کرد: در شش ماه نخست سال جاری در ۱۰۶ تصادف جاده‌ای استان قم تعداد ۱۲۴ نفر از هم‌وطنان فوت کردند همچنین در مهرماه سال جاری تعداد ۱۴ نفر از هم‌وطنان در سر صحنه تصادف فوت کردند که آمار پزشکی قانونی در مهرماه هنوز به این آمار اضافه نشده است و ممکن است تعداد افراد مجروحی که در بیمارستان احیاناً فوت شده باشند به این آمار اضافه شود، به‌صورت کلی آمار پلیس‌راه قم در هفت ماه نخست سال جاری این است که در ۱۱۷ تصادف جاده‌ای ۱۳۸  نفر  فوت کرده‌اند.

شاکری عنوان داشت: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۳ هزار و  ۱۴۵ فقره تصادف در جاده‌های استان رخ‌داده همچنین در مهرماه سال جاری ۶۹۹ فقره تصادف در محورهای فرعی و اصلی استان قم رخ‌داده و آمار هفت ماه نخست سال جاری ۳ هزار و ۸۴۴ فقره تصادف جاده‌ای مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی است.

انتهای خبر /170

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51099