printlogo


کارشناس مسائل سیاسی:
زنان ایرانی میدان‌دار مبارزه با ظلم هستند
 زنان ایرانی میدان‌دار مبارزه با ظلم هستند
کد خبر: 51112
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دشمنان هنوز زنان جامعه ایران اسلامی را نشناختند، گفت: از اهدای طلا توسط زنان ایرانی به جبهه مقاومت تعجب نکنید زنان جامعه ایران از گذشته‌های دور همواره میدان‌دار مبارزه با ظلم بودند. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به اهدای طلا توسط زنان ایرانی از استان‌های مختلف برای کمک به جبهه مقاومت اظهار داشت: این یک پدیده نوظهور نیست و در تاریخ ایران اسلامی مسئله دارای سابقه بوده است اولین کسانی که مقابل ناصرالدین‌شاه ایستادند زنان خانه‌دار تهرانی بودند علی‌رغم اینکه به‌ظاهر جز رجال سیاسی نبود؛ اما وارد شمس‌العماره تهران شدند و با همان چاقوی آشپزخانه  ناصرالدین‌شاه با این شعار که «باجی سیبیلو برو گمشو» خطاب قرار دادند. 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در سال‌های ۵۶ و ۵۷ آن را که رژیم پهلوی کم آورد در مقابل زنان بود؛ چون در مقابله با مردان آنها را دستگیر کرده و زندانی می‌کرد و ماجرا تمام می‌شد؛ اما اگر زنان همراه انقلاب نبودند قائله تمام می‌شد و انقلاب رخ نمی‌داد، اما آن کسی که رژیم را ترساند زنان بودند.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان این زنان بودند که میدان‌دار مبارزه بودند بررسی نقش زنان در مناطق جنگی و همچنین بررسی نقش زنان در دیگر مناطق نشان می‌دهد که نقش اصلی را این‌ها داشتند کم نداریم قهرمانان زن که در دوران دفاع مقدس جانانه در مقابل دشمن بعثی چه با در دست‌گرفتن سلاح و چه در پرستاری از مجروحان و رزمندگان و چه در پشتیبانی از جبهه‌های دفاع مقدس پیش‌قدم بودند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان داشت: دشمن در این سال‌ها دچار خطای محاسباتی شده و با تصور اینکه عده‌ای در سال ۱۴۰۱ به خیابان‌ها آمدند توانسته زنان را از میدان حمایت از انقلاب اسلامی به در کند؛ اما بررسی اغتشاشات آن سال‌ها نشان می‌دهد که بیشتر کسانی که در این اغتشاشات حضور داشتند مردان بی‌غیرت و برخی از زنان ولنگار بودند که فریب‌خورده بودند که هیچ‌کدام نماینده زن ایرانی و زن مسلمان نبودند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: برای شناخت زنان ایرانی باید تاریخ را مطالعه کرد هم درگذشته هم در عصر معاصر زنان در دوران مشروطه به این‌طرف نقش کلیدی را در مسائل داشتند نه اینکه بگوییم در کنار مردان حرکت می‌کردند؛ بلکه نقش کلیدی و اصلی را ایفا می‌کردند و خودشان به‌تنهایی موضوعیت دارند.

وی گفت زنان در دوران دفاع مقدس چند نقش را هم‌زمان ایفا می‌کردند نقش پشتیبانی از جبهه‌ها را داشتند از طرفی همسر، مادر، دختر و خواهر شهید بودند همین عناصر تقویت‌کننده دوران دفاع مقدس بود، در ماجرای اخیری که در لبنان رخ داد یکی از رزمندگان وقتی بعد از به منزل بازگشت مادر وی به او گفت سید حسن نصرالله شهید شده تو چرا به خانه برگشتی! به خط مبارزه بازگرد؛ این مسئله کمی در مورد شناخت زنان نیست گاهی ما غفلت می‌کنیم وقتی مقام معظم رهبری از حضور مردمی صحبت می‌کنند منظورشان چیست، یعنی زنان و مردان در کنار هم در امورات مختلف از جمله جبهه مقاومت و اقتصاد مقاومتی باید به میدان بیایند.

وی بیان داشت: اهدای طلا توسط زنان به جبهه مقاومت مسئله جدیدی نیست؛ بلکه یادآوری این است که زنان در وسط معرکه و مبارزه علیه ظلم و ستم ایستاده‌اند و اکنون دفاع از فلسطین و لبنان به‌صورت عینی و کاربردی خارج از حمایت‌هایی همچون راهپیمایی در حال انجام است و امروز دفاع جمهوری اسلامی ایران از لبنان و آرمان فلسطین حقیقی است.

انتهای خبر /170

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51112