printlogo


رئیس پلیس‌راه استان قم خبر داد:
توقیف یک‌ماهه خودرو در انتظار رانندگان متخلف
توقیف یک‌ماهه خودرو در انتظار رانندگان متخلف
کد خبر: 51114
رئیس پلیس‌راه استان قم از توقیف یک‌ماهه خودروهای رانندگان متخلفی که در جاده‌ها جان مردم را به مخاطره می‌اندازند خبر داد. 
سرهنگ روح‌الله شاکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف پلیس‌راه تأمین امنیت جاده‌ها و جان و مال مردم است به همین منظور با متخلفانی که با انجام حرکات مخاطره‌آمیز باعث به‌خطرافتادن جان و مال مردم می‌شوند به‌شدت برخورد می‌شود. 

رئیس پلیس‌راه استان قم ادامه داد: حدود ۶۶ درصد از فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای را رانندگان تشکیل می‌دهند، و در مجموع تصادفات جرحی و فوتی ۵۲ درصد را رانندگان تشکیل می‌دهند و ۴۸ درصد از مجروحان و فوتی‌ها را سرنشینان تشکیل می‌دهند. 

وی اضافه کرد: در این زمینه و رعایت قوانین از سوی سرنشینان نیز باید مورد تأکید قرار گیرد متأسفانه بستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان آن‌طور که باید جدی گرفته نمی‌شود و کمربندهای ایمنی برای سرنشینان عقب در خودروها معمولاً بلااستفاده قرار می‌گیرد درحالی‌که ۵۰ درصد از فوتی‌ها و مجروحین را سرنشینان تشکیل می‌دهند.

شاکری تأکید کرد: جدی‌گرفتن مسئله بستن کمربند توسط سرنشینان عقب در دستور کار پلیس‌راه قم قرار گرفته تا شاهد کاهش فوتی‌ها و مجروحیت هم‌وطنانمان باشیم.

رئیس پلیس‌راه استان قم در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اصلی‌ترین تصادفات جاده‌ای یکی در استان قم سرعت‌های غیرمجاز و انجام حرکات مخاطره‌آمیز در جاده‌ها است که باعث رقم‌خوردن تصادفات شده است که در ابتدا به این رانندگان توصیه می‌کنیم از انجام حرکات مخاطره‌آمیز و سرعت‌های غیرمجاز بپرهیزند از طرف دیگر مطمئناً برخوردهای قانونی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی عنوان داشت: به همین خاطر با مقام قضایی دراین‌خصوص هماهنگی‌هایی را در حال انجام داریم تا برخوردهای شدید قانونی با رانندگانی که جان و مال مردم را به خطر می‌اندازند داشته باشیم این مسئله مطالبه عمومی مردم است.

شاکری عنوان داشت: برخورد در ابتدا از ین رانندگان درخواست می‌کنیم که مه قوانین جاده‌ای را برای حفظ جان خودشان و دیگر هم‌وطنان رعایت کنند؛ اما در صورت عدم رعایت قوانین برخوردهای شدیدی با آنها صورت خواهد گرفت از جمله توقیف خودروی متخلف که در این زمینه دستور قضایی گرفته‌ایم تا به مدت یک ماه خودرو متخلف را که جان مردم را به خطر می‌اندازد را در پارکینگ توقیف کنیم.

انتهای خبر /170

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/51114