مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر:
رسانهها اماکن تاریخی استان را معرفی کنند
کد خبر: 51924
مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به وجود بافتهای تاریخی و سنتی در استان، گفت: استان باید از این ظرفیتها استفاده کند و رسانهها در معرفی این اماکن تاریخی و قدیمی میتوانند مؤثر باشند.
علیرضا خاکی در حاشیه آیین رونمایی از کتاب ابنیه سنتی قم در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به محورهای فرهنگی و بافتهای فرسوده و تاریخی استان، اظهار داشت: این سازمان حدود ۱۰ سال قبل مسئله شناسایی محورهای فرهنگی تاریخی و احیای بافت فرسوده را در دستور کار قرار داد.
وی ادامه داد: بعد از شناسایی محورهای فرهنگی و تاریخی اقدام به احیا و مرمت آنها کردیم که در این راستا در ۱۷ محله تاریخی شهر قم کف سازی، جداره سازی و بهسازی صورت گرفت.
مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به حضور خانههای سنتی در بافتهای تاریخی، گفت: حضور خانههای سنتی، بافتهای تاریخی و قدیمی در استان ظرفیتی است که باید از آن برای جذب گردشگر استفاده کرد.
وی اضافه کرد: سالانه ۲۰ میلیون گردشگر به قم سفر میکنند که باید از این ظرفیت برای معرفی این بافتها و حضور این گردشگران و زائران را فراهم کنیم.
خاکی با اشاره به اینکه ظرفیتهای تاریخی و سنتی باعث افزایش ماندگاری گردشگر و زائر در استان میشود، بیان کرد: استان قم آثار تاریخی و قدیمی بسیاری مانند تیمچه بزرگ بازار قم دارد که باید توسط رسانهها و مردم معرفی و اطلاعرسانی شود تا شاهد حضور گردشگران برای بازدید از آنها باشیم.