مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

الگوها و روش‌های صحیح ازدواج باید در جامعه نهادینه شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تغییر سبک برگزاری مراسم‌های ازدواج‌ها را نیازمند الگوسازی دانست و گفت: الگوها و روش‌های صحیح ازدواج باید در جامعه نهادینه شود.

 سید موسی حسینی کاشانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به هفته ازدواج در کشور اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستیم که در سال‌های اخیر مراسم‌های ازدواج ماهیت اصلی خودشان را ازدست‌داده و تبدیل به مراسم‌های آن‌چنانی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مقابله با تغییر روش و سلوک در برگزاری مراسم‌های ازدواج باید باورهای مردم را اصلاح کنیم.

حسینی کاشانی تأکید کرد: برای رسیدن به این مهم باید در رفتار مردم تغییر ایجاد کنیم تا این تغییر رفتار منجر به تغییر باورهای غلطی بشود که در جامعه ایجادشده است.

وی افزود: چشم‌وهم‌چشمی‌ها و برخی عادات غلط نیز زمینه را برای هرچه سخت‌تر شدن ازدواج در کشور فراهم کرده است و درنهایت شاهد برگزاری مراسم‌های آن‌چنانی با هزینه‌های گزاف هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: متأسفانه زوج‌های جوان فکر می‌کنند که با این اقدامات پایه‌های زندگی خودشان را محکم کرده و به‌نوعی آینده‌ای زندگی خودشان را تثبیت می‌کنند درحالی‌که همین باورهای غلط منجر به افزایش طلاق در جامعه می‌شود.

وی مهریه‌های سنگین را نیز آفت دیگر ازدواج‌های امروزی دانست و بیان داشت: مهریه‌های بالا نیز جز این‌که مایه اختلاف و حتی برخی تنش‌ها در کانون گرم خانواده شود فایده دیگری ندارد و نباید جامعه به سمت مهریه‌های سنگین حرکت بکند.

حسینی کاشانی بر ضرورت مشارکت همه سازمان‌ها و نهادها در سامان دادن به ازدواج در کشور تأکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه، رسانه‌ها و به‌خصوص صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی در کشور باید وارد میدان شوند تا بتوانند تغییری در این وضعیت فعلی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در این مسیر نباید به اقدامات سلبی و سرزنش جوانان پرداخت چراکه با توجه به شرایط سنی و غروری که این جوانان دارد اثرگذار نخواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم الگوسازی برای جوانان را مهم برشمرد و گفت: باید بتوانیم از سیره وزندگی ائمه اطهار برای جوانان الگوسازی کنیم تا جوانان قبل از رسیدن به سن ازدواج با این سیره آشنا شوند.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/11690
اخبار مرتبط

نظرات شما