خامه یار در گفتگو با قم فردا:

سطح‌بندی و تخصصی شدن خبرنگاران قم ضروری است

کارشناس و فعال رسانه‌ای بابیان این‌که حرفه‌ خبرنگاری در توسعه و پیشرفت کشور تعیین‌کننده است، گفت: سطح‌بندی و تخصصی شدن خبرنگاران قم ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ، محمد خامه یار با اشاره به 17 مردادماه و روز خبرنگار در گفتگو با قم فردا اظهار داشت: رسانه‌ها نقش اساسی و مهمی در تبیین افکار عمومی جامعه دارند و اگر رسانه‌ها را از جامعه حذف کنیم خیلی از کارها ابتر می‌ماند.

وی نقش کنونی رسانه‌ها در آموزش‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و... را مهم برشمرد و بیان داشت: همه مردم و مسئولان باید از منزلت و جایگاه رسانه را باید پاسداری کنیم.

خامه یار بابیان این‌که سواد رسانه‌ای در ارتقای کار خبرنگاران نقش مهمی دارد، تصریح کرد: خبرنگاران نباید کار خودشان را دست‌کم بگیرند و به سواد رسانه توجه کنند.

وی ادامه داد: اگر خبرنگار علم افزایی نداشته باشد جایگاه خودش را از دست می‌دهد و نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

خامه یار ابراز داشت: خبرنگاران باید در هر حوزه‌ای سطح‌بندی شوند و خبرنگاران استان به‌صورت تخصصی وارد عمل شوند.

وی به اهمیت شهر قم و نقش این شهر در کشور و جهان اسلام اشاره کرد و تصریح کرد: قم یک شهر خبر خیز است و این مهم می‌طلبد که خبرنگاران در همه زمینه‌ها آماده و پا به کار باشند.

این کارشناس رسانه بیان داشت: حضور وزرا و مسئولان کشوری به‌صورت هفتگی در قم نشان از اهمیت شهر قم و همچنین اهمیت نقش خبرنگاران در انتقال اخبار این دیدارها است.

وی ادامه داد: علاوه بر این رویدادها و اخبار قم در سطح مراکز علمی استفاده می‌شود که همین موضوع کار خبرنگاران قم را افزایش می‌دهد.

معاون اسبق مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: هم مدیران رسانه‌ها و هم مسئولان نهادها و سازمان‌ها باید به این مهم توجه کنند و در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی اخلاق رسانه‌ای را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/11783
اخبار مرتبط

نظرات شما