مدیر جامعه الزهرا در جمع خبرنگاران:

دومین همایش کتاب سال بانوان در قم برگزار می‌شود

مدیر جامعه الزهرا (س) با اشاره به برگزاری موفق اولین همایش کتاب سال بانوان در سال گذشته از برگزاری دومین همایش در سال جاری با حضور سازمان‌ها و مراکز علمی و پژوهشی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مدنی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همایش کتاب سال بانوان به‌عنوان یک پدیده‌ای مهم در حوزه زن و خانواده مبتنی بر دو اصل است، اصل اول وجود ظرفیت عظیم در بین خواهران در علوم مختلف است که همین موضوع موجب برگزاری کتاب سال حوزه شده است.

وی ادامه داد: اصل دوم واقعیتی است که درزمینهٔ جامعه الزهرا وجود دارد چراکه این مرکز بزرگ‌ترین تجمع حوزوی بانوان است که بیش از 20 هزار طلبه را در آن مشغول به تحصیل هستند و این‌یک ظرفیت ارزشمندی است که برای خواهران در جامعه اسلامی ایجادشده است.

مدنی افزود: چشم‌انداز جامعه الزهرا تبدیل‌شدن به مرجعیت علمی در علوم دینی بانوان است که یکی از گام‌های بلند در این مسیر برگزاری کتاب سال بانوان است.

وی همایش کتاب سال بانوان در سال گذشته را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: سال گذشته بیش از 600 اثر موردبررسی قرار گرفت و درنهایت از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

وی به تفاوت‌های همایش امسال با سال گذشته اشاره کرد و گفت: در همایش امسال از یک شورای سیاست‌گذاری گسترده بهره می‌بریم که نمایندگانی از نهادهای علمی و پژوهشی در شورای سیاست‌گذاری حضور دارند.

مدیر جامعه الزهرا تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه خواهران و دفتر تبلیغات اسلامی ازجمله مراکزی هستند که نمایندگان آن‌ها در شورای سیاست‌گذاری همایش حضور دارند.

وی بابیان این‌که پس از برگزاری همایش اول اقدام به آسیب‌شناسی کردیم و سعی کردیم که نقاط ضعف را از بین ببریم، ابراز داشت: امسال برای اولین بار آثاری که با زبان‌های مختلف ارسال می‌شود نیز مورد ارزیابی قرارگرفته و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این تصمیم گرفته‌شده دبیرخانه دائمی این همایش را به‌صورت جدی در تمام سال فعال داشته باشد تا نتایجی که از این همایش به دست می‌آید مورد بهره‌برداری کامل قرار بگیرد.

مدنی در خصوص نحوه ثبت‌نام نیز گفت: نحوه ثبت‌نام از طریق سایت مرکز است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت مدارک خود را ارسال کنند و علاوه بر این مهلت ارسال آثار آخر مهرماه است که احتمال دارد با نظر شورای سیاست‌گذاری تمدید شود.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/12002
اخبار مرتبط

نظرات شما