بازگشت پرافتخارترین تیم باشگاهی معلولین قم به لیگ برتر

تیم ایثار به عنوان پرافتخارترین تیم باشگاهی ورزش جانبازان و معلولین استان قم بعد از دو سال بار دیگر به لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ایثار قم که از سال 1389 در مسابقات باشگاهی بسکتبال با ویلچر ایران حضور دارد و قهرمانی‌های متعددی در سطح کشور کسب کرده، بعد از دو سال دوری از بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی این رشته یعنی لیگ برتر، بار دیگر از امسال در این سطح از مسابقات به میدان می‌رود.

این تیم با یک کادر مدیریتی قوی و منسجم که در راس آنها علی خوشرفتار و یحیی ابطحی به عنوان دو یادگار هشت سال دفاع مقدس حضور دارند، در سال‌های اخیر به جز عنوان پنجمی نخستین سال حضور خود در لیگ برتر یعنی سال 1390 و رتبه چهارمی آخرین تجربه لیگ برتر در سال 1395، همواره قهرمان یا نایب‌قهرمان ایران بوده که به این واسطه یکی از موفق‌ترین تیم‌های باشگاهی ایران و پرافتخارترین تیم باشگاهی ورزش جانبازان و معلولین استان قم به شمار می‌رود.

ایثار که قهرمانی‌ سال‌های 1393 و 1394 لیگ برتر بسکتبال با ویلچر، نایب‌قهرمانی سال‌های 1391 و 1392 لیگ برتر، قهرمانی سال‌های 1394 و 1396 لیگ دسته دوم و قهرمانی سال 1397 لیگ ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران را در کارنامه دارد، یک عنوان بین‌المللی از مسابقات 2015 شهرهای خواهرخوانده اصفهان را نیز کسب کرده است.

این تیم پرافتخار با کسب مقام قهرمانی مسابقات سال 1397 لیگ ملی بسکتبال با ویلچر ایران، سهمیه حضور در لیگ برتر سال 1398 را به دست آورده و در واقع بعد از سال 1395 که آخرین حضور این تیم در لیگ برتر بود، بار دیگر از امسال در این سطح از رقابت‌های باشگاهی کشور حضور می‌یابد تا به قدرت‌نمایی گذشته خود ادامه دهد.

این در حالی است که جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی فصل 1398 رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر مردان ایران امروز با حضور رئیس انجمن و نمایندگان تیم‌های پگاه فارس، ملی حفاری خوزستان، هیات مرکزی، کالسیمن زنجان، پیام مخابرات اصفهان، شهروند آمل، آسایشگاه فیاض بخش مشهد و ایثار قم در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار می‌شود تا ایثار حریفان خود در مرحله مقدماتی لیگ جدید را بشناسند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12159
اخبار مرتبط

نظرات شما