رفع ابهامات از مدیران و مسئولان با اعلام عمومی اموال و دارایی

نماینده اصفهان در مجلس تاکید کرد اعلام علنی اموال و دارایی مدیران و مسئولان از تهمت، افترا و ابهامات جلوگیری کرده و اعتماد عمومی را بالا می برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره انتشار شفاف و علنی لیست اموال و دارایی مدیران و مسئولان گفت: اگر مسئولان در این مسیر گام بردارند قطعا اثرات بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت و مردم هم متوجه خواهند شد که مدیران چگونه کار و فعالیت کرده و آیا برای خدمت به خلق‌الله تلاش می‌کنند یا برای چیز دیگر.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه که دو سال از اجرای آن می‌گذرد، اعلام کردیم که تمامی مدیران و مسئولان دولتی در سامانه‌ای اموال‌، دارایی و دستمزد خود را اعلام کنند که متاسفانه سه قوه در این باره کاری انجام نداند.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: شفافیت و به ویژه شفافیت در بحث مالی مدیر و مسئول باید در جامعه برجسته شده و مشخص شود آیا نماینده مجلس خودرو، وام و یا دلار گرفته و یا ثروت و دارایی‌اش افزایش یافته و یا اینکه با سفارش آن نماینده فردی از اقوامش به شغلی رسیده است.

کامران گفت:‌ ما روزگاری در مجلس درخواست کارنامه برای نمایندگان کرده بودیم که البته بعدا این طرح به شفافیت تبدیل شد.

وی افزود: نماینده باید ضمن اعلام اموال و دارایی‌اش به مردم توضیح دهد چه میزان در امورات نظارتی به وظایفش عمل کرده و آیا امضایش را در طرح‌ها، لوایح، سوالات و استیضاح‌ها پس گرفته و از جایگاهش در راستای کارچاق‌کنی سوءاستفاده کرده است یا خیر.

نماینده اصفهان در مجلس اظهار داشت: اگر نماینده‌ای اموال خود و خانواده‌اش را اعلام کند و مردم هم از آن اطلاع داشته باشند، نفع این موضوع به خود آن نماینده بازمی‌گردد، ضمن اینکه این کار از تهمت، افترا و ابهام جلوگیری کرده و اعتماد عمومی را بالا می برد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12188
اخبار مرتبط

نظرات شما