آیت الله علوی گرگانی:

پیاده روی اربعین عامل وحدت امت اسلامی و زمینه ساز ظهور مهدوی خواهد بود + تصویر

آیت الله علوی گرگانی در خصوص عبارت حب الحسین یجمعنا بیان داشت: پیاده روی اربعین عامل وحدت و اجتماع امت اسلامی و زمینه ساز ظهور مهدوی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کاربران فضای مجازی این روزها و با نزدیک شدن به اربعین حسینی هشتگ حب الحسین یجمعنا را بارها استفاده کرده و در واقع این روزها این عبارت موجب وحدت بین مسلمانان و عاشقان امام حسین (ع) در جای جای جهان شده است.

البته این هشتک بیشتر در بین کاربران دو کشور ایران و عراق مورداستفاده قرارگرفته است که نشان‌دهنده فرهنگ نزدیک دو کشور در زمینه‌ای دینی است.

در این میان در خصوص پیاده‌روی و زیارت اربعین تقریباً همه مراجع عظام تقلید در قم و نجف وحدت رویه و اتفاق‌نظر دارند به‌طوری‌که همگی آن را مستحب مؤکد می‌دانند اما در خصوص عبارت حب الحسین یجمعنا که در چند سال اخیر بارها تکرار شده است نظرات و بیانات زیادی از مراجع منتشرنشده است.

این در حالی است که آیت‌الله علوی گرگانی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیاده‌روی اربعین و عبارت حب الحسین یجمعنا که این روزها در فضای مجازی بارها به‌کاربرده می‌شود نظر خودش را اعلام کرد.

متن سؤال و پاسخ این مرجع عالی‌قدر بدین شرح است:

سوال :
سلام علیکم ایا پیاده روی اربعین واجب است یا مستحب در خصوص این عبارت حب الحسین یجمعنانظرتان چیست؟

پاسخ :
زیارت اربعین حسینی از مستجبات موکد است و علامت مؤمن می باشد و پیاده روی در ایام اربعین و غیر آن جزو سیره علمای سلف بوده است و به طور کلی از برخی روایات و سیره اهل بیت علیهم السلام استفاده می شود که پیاده روی به سمت مکانهای شریف موجب افزایش فضیلت زیارت خواهد بود و در افزایش ثواب زیارت نقش دارد و محبت امام حسین علیه السلام عامل وحدت و اجتماع امت اسلامی و زمینه ساز ظهور مهدوی خواهد بود انشاء الله 




انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/12482
اخبار مرتبط

نظرات شما