طرح جامع دوچرخه‌سواری استان قم هرچه زودتر تدوین شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: طرح جامع دوچرخه‌سواری استان باید هرچه سریع‌تر نهایی و عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

رسول منعم ظهر امروز در مجمع هیئت دوچرخه‌سواری استان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به مزایای رشته دوچرخ سواری اظهار داشت: در کنار افزایش آمادگی جسمانی ،دوچرخه‌سواری سبب حفظ محیط‌زیست و کاهش مصرف انرژی و سوخت می‌شود.

وی با بیان اینکه باید رشته ورزشی دوچرخه‌سواری در سطح شهر، شهرهای تابعه و روستاها تقویت شود، ابراز کرد: در سال‌های اخیر قهرمانان ملی و بین‌المللی قابل‌توجهی در این رشته ورزشی از استان قم معرفی شده‌اند ولی باید بخش قهرمانی این رشته در استان تقویت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های رشته ورزشی دوچرخه‌سواری در استان تصریح کرد: باید فضا و زمین‌های تمرین این رشته ورزشی در قم افزایش و توسعه یابد.

وی با اشاره به همکاری با شهرداری قم برای افزایش فضاهای استفاده از دوچرخه در سطح شهر یادآور شد: طبق رایزنی‌ها در فضاهای در دست توسعه شهر قم مکان‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در نظر گرفته خواهد شد.

منعم با بیان اینکه سهم بانوان استان در برنامه‌های ورزشی باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: فضاهای برخی از بوستان‌های شهر باید برای استفاده بانوان و دوچرخه‌سواری بانوان در نظر گرفته شود.

وی ورزش را سبب افزایش نشاط اجتماعی در جامعه به‌ویژه در حوزه بانوان دانست و افزود: باید بسترهای فعالیت ورزشی بانوان در استان فراهم شود، چراکه ورزش سبب نشاط در بانوان می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تأکید بر لزوم پاسخگویی مسئولان و شفافیت در عملکردها اضافه کرد: طرح جامع دوچرخه‌سواری استان باید هرچه سریع‌تر نهایی و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه باید فضاهای همگانی در بوستان‌ها و پارک‌های شهری برای دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شود، اظهار داشت: پایگاه‌های بسیج مساجد، آموزش و پرورش، برگزاری همایش‌های همگانی و ورود باشگاه‌های تخصصی دوچرخه‌سواری می‌تواند در استعدادیابی این رشته ورزشی نقش مؤثری داشته باشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14211
کلیدواژه: دوچرخه ورزش پارک
اخبار مرتبط

نظرات شما