هیأت رئیسه شورای عالی استان ها غیرقانونی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدحسین موسوی نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها درباره انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: این انتخابات به صورت غیرقانونی برگزار شده است و اعضای شورای عالی استان‌ها هم از غیرقانونی بودن این انتخابات در هنگام رأی‌گیری اطلاعی نداشتند. 

وی اظهار کرد: عدم حضور نماینده خوزستان و نامه‌ای که وزارت کشور در خصوص تعلیق انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها زده بود و همینطور حضور غیرقانونی نماینده سلب عضویت شده استان چهار محال و بختیاری در جلسه رأی‌گیری،‌از مستندات غیرقانونی انتخاب هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها است. 

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: متأسفانه دبیرخانه شورای عالی استان‌ها نامه‌هایی که از سوی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت کشور، سازمان بازرسی به شورای عالی ارسال می‌شود را دراختیار اعضا قرار نمی‌دهد و ما از اتفاقاتی که در این بخش رخ داده، اطلاعی نداریم. 

موسوی گفت: ما خواهان برگزاری مجدد انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها با توجه به مشکلات  موجود هستیم و رئیس شورای عالی استان‌ها با آنکه نماینده مجلس هم بوده است، ولی شفاف‌سازی لازم را انجام نداده است.

وی تأکید کرد: شورای عالی استان‌ها متشکل از 117 هزار نفر عضو شورایی در کشور است و این بی‌قانونی و عدم تعیین تکلیف، زیبنده این شورا نیست. 

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها غیرقانونی فعالیت می‌کند. 

وی گفت: درخواست ما این است که هر چه سریع‌تر در راستای شفاف‌سازی هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها مجددا برگزار شود و از این بلاتکلیفی شورای عالی استان‌ها که می‌تواند به مجلس لایحه و طرح برای قانون ارائه دهد، این اقدام غیرقانونی را از کارنامه خود پاک کند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16465
اخبار مرتبط

نظرات شما