عضو خبرگان رهبری:

ملاک زمان غیبت برای منتظران تبعیت از ولی فقیه است/باید برای ظهور امام زمان(عج) خود را تربیت کنیم

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید خود را برای خدمت به امام زمان(عج) بعد از ظهور تربیت کنیم، گفت: منتظران واقعی امام زمان (عج) وظیفه دارند در زمان غیبت از نائب او اطاعت کنند.

آیت الله سید رحیم توکل  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تبریک فرارسیدن نهم ربیع الاول، آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، اظهار داشت: نسل جوان باید خود را به گونه ای تربیت کنند که هنگام ظهور امام زمان(عج) آماده خدمت باشند و باید ضمن رعایت تقوا و تهذیب نفس "اهل معرفت" باشند.
وی ادامه داد: معرفت رکن اساسی تمام اعمال ما است و اگر معرفت نباشد کارها ظاهر خوبی دارد ولی بدون پایه و محتوا است، باید معرفت را درست کنیم و معرفت اهل بیت(ع) موضوعی نورانی است و امر نورانی ظرف خود را می طلبد.
عضو خبرگان رهبری  با اشاره به وظایف منتظران حضرت مهدی(عج) در عصر کنونی، گفت: در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) همه موظف به تبعیت از آنها هستند و در دوران غیبت حضرت مهدی عج، نمایندگان او حاضر هستند پس ولی فقیه نماینده عام بقیه الاعظم (عج) در عصو کنونی است.
وی اضافه کرد: ائمه اطهار(ع) ملاک هایی را برای منتظران درعصر غیبت مشخص کرده اند که اگر گوش به فرمان ائمه اطهار هستیم باید باید این ملاک ها را هم قبول داشته باشیم.
آیت الله توکل با اشاره به اینکه سخن ولی فقیه سخن امام است، خاطرنشان کرد:در عصر کنونی که امام زمان(عج) در غیب هستند و ما او را نمی بینیم باید از نماینده او یعنی ولی فقیه زمان تبعیت کنیم.
وی عنوان داشت: همان دلیلی که می گوید بر پیامبر لازم است حجت بعد از خود را تعیین نماید ، همان دلیل می گوید در زمان غیبت بر امام عصر (عجل الله تعالى فرجه الشریف) لازم است برای مردم رهبری بگذارد که مردم در موضوعات و امورات دین به انحراف نروند .
این استاد برجسته حوزه با اشاره به خصلت های نماینده امام زمان(عج) ابراز داشت: امام فرمودند: اگر کسی فقیه باشد ، دین دار باشد، نفس پاکی داشته باشد ، با این دل ­خواست­ها مبارزه کند ، مطیع امر مولا باشد؛ این شرط های نائب امام است که باید از او اطاعت کنیم.
وی تاکید کرد: کلام امام همان کلام پیامبر(ص) است که فرمود بر عوام واجب است که از این ها تبعیت کنند این ها حجت ما هستند، آن کسی که رهبری را بدست گرفته است کسی که نیابت را دارد بایستی ما تابع او باشیم و تبعیت از او در واقع تبعیت از امام است، این ملاک زمان غیبت برای منتظران است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/21247
اخبار مرتبط

نظرات شما