رئیس هیات کشتی قم:به دنبال اهدافی مهمتر از کسب نتیجه در لیگ برتر بودیم

رئیس هیات کشتی قم با اشاره به شکست تیم شهدای مقاومت بسیج استان در تمام مسابقات دور برگشت لیگ برتر کشتی فرنگی گفت: در این رقابت ها به دنبال اهدافی مهمتر از کسب نتیجه، از جمله معرفی چهره های آینده دار به جامعه کشتی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن وزیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تفاوت لیگ برتر کشتی با سایر رشته های ورزشی را مورد اشاره قرار داد و افزود: برخلاف لیگ های برتر سایر رشته ها که حکم انتخابی تیم ملی نیز دارد، مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی جنبه پشتوانه سازی و ارتقای آمادگی جسمانی و سطح کیفی ورزشکاران را دارد.

وی ادامه داد: مسابقات لیگ برتر کشتی از طرفی زمینه اقتصادی برای کشتی گیران دارد که این موجب می شود تا تیم هایی که پشتوانه مالی مناسبی دارند، در جذب کشتی گیران برجسته موفق تر عمل کنند.

رئیس هیات کشتی قم، ‌اظهار داشت: اعزام تیمی جوان و بومی از استان قم و همچنین اجازه به کشتی گیران برجسته استان برای عقد قرارداد با سایر تیم های لیگ برتری تدبیری بود که موجب شد تا مسئولان فدراسیون از آن بسیار استقبال کنند.

وی گفت: اگر چه تیم قم در مسابقات دور برگشت متحمل شکست شد ولی توانست چهره های جدیدی را به جامعه کشتی کشور معرفی کند که این موضوع موجب شد تا سرمربی تیم ملی کشتی و رئیس فدارسیون کشتی نظر مثبت خود را نسبت به عملکرد این تیم اعلام کنند.

وزیری ادامه داد: این تدبیر موجب شد تا تمام کارشناسان حاضر در سالن مسابقات، قم را دارای بهترین عملکرد در این مسابقات اعلام کنند ضمن اینکه امیر عبدی کشتی گیر جوان و آینده دار تیم قم نیز به عنوان پدیده این مسابقات انتخاب شد.

 رئیس هیات کشتی قم افزود: بسیاری از ورزشکاران تیم قم از نوجوانان و جوانانی هستند که تا کنون در این سطح و در مقابل بهترین کشتی گیران کشور حاضر نشده بودند که این رقابت ها برای آنها تجربه بسیار ارزنده ای بود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به این مسابقات به دید برد و باخت نبوده است گفت: بهره گیری فنی، افزایش تجربه، ارتقای سطح کیفی و پشتوانه سازی برای آینده کشتی قم از جمله اهدافی بود که از اعزام کشتی گیران قم به این مسابقات دنبال شد.

وزیری ادامه داد: امیر عبدی، محمد جانقلی،  محمدصادق عبدالهی، شاهرخ میکائیلی و ابوالفضل زینتی رفاه کشتی گیران تیم قم هستند که توانستند با کشتی های خوب، نظر مثبت کارشناسان کشتی را به خود جلب کنند که ادامه این روند با تمرین ها و برنامه های ویژه ادامه می یابد.

دور برگشت بیستمین دوره لیگ برتر کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) و گرامیداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گروه ب روزهای ۱۲و ۱۳آذرماه امسال در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی تهران برگزار شد که در آن تیم شهدای مقاومت بسییج قم به مصاف تیم های بازار بزرگ ایران،‌ دانشگاه آزاد اسلامی و صبانور کردستان رفت.

در رده بندی کلی (دورهای رفت و برگشت) این مسابقات تیم قم با یک پیروزی و ۶ شکست در رده چهارم این گروه قرار گرفت و تیم های بازار بزرگ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان تیم های اول و دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22341
اخبار مرتبط

نظرات شما